Zakaz silników typu Diesel może być wprowadzony nawet jutro! I tak niczego to nie zmieni

Zakaz silników typu Diesel może być wprowadzony nawet jutro! I tak niczego to nie zmieni

diesel-greenpeace-zakaz-benzyna-paliwo-spalinowe

Podaj dalej

Nagonka na silniki typu Diesel trwa w najlepsze, a Unia Europejska planuje już wprowadzenie kolejnej normy emisji spalin Euro 7. Kolejne państwa planują wprowadzenie swoich zakazów, tak jak Wielka Brytania, czy Niemcy, które ogłosiły już konkretną datę: 2030 rok. Gdyby jednak zakaz ten został wprowadzony nawet jutro, niewiele to zmieni. 

Diesel jest bezpieczny

Silnik TDI

Zakaz silników typu Diesel – co to tak naprawdę oznacza? Ni mniej, ni więcej, niż zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Nikt nie zapuka do twoich drzwi i nie zabierze twojego Volkswagena Passata, nikt nie zabroni ci także dalej nim jeździć. 

Co więcej, nikt nie zabroni ci także go sprzedać, lub kupić samochodu z Dieslem lub benzyną „z drugiej ręki”. Jeśli zakaz zostałby wprowadzony nawet jutro, co oczywiście się nie wydarzy, jedyną zmianą będzie brak możliwości zakupu fabrycznie nowego samochodu z silnikiem spalinowym.

Volkswagen Passat B6 1.9 TDI
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI

A teraz najważniejsze. Zanim zakaz silników typu Diesel zostanie wprowadzony, większość producentów i tak wycofa silniki spalinowe ze swoich ofert. Oznacza to tylko tyle, że wprowadzanie zakazu i tak nie będzie miało większego sensu. 

Nie ma powodu do paniki

Używane samochody z silnikami Diesla wciąż będą mogły poruszać się po naszych drogach. Jasne, z pewnością powstaną specjalne strefy w centrach miast, do których starsze silniki spalinowe nie będą miały wstępu. Ale zanim na dobre klekot silnika wysokoprężnego zniknie z naszego krajobrazu, upłynie jeszcze dużo wody w Wiśle. 

Volkswagen-Golf-TdiTA

To prawda, że Volkswagen chce aby aż 70% sprzedawanych przez nich samochodów do 2030 roku była elektryczna. Ale wciąż mamy 30% spalinowych (za pewne w połączeniu z hybrydą), zostaje też rynek samochodów używanych. Nie martwcie się, Diesel jest jeszcze bezpieczny. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News