Wziął nową Dacię Sandero na tor wyścigowy. Takich wyników się jednak nie spodziewał [WIDEO]

Wziął nową Dacię Sandero na tor wyścigowy. Takich wyników się jednak nie spodziewał [WIDEO]

dacia-sandero-stepway-test-losia

Podaj dalej

Nowa Dacia Sandero Stepway na torze wyścigowym i w teście łosia? Prosimy bardzo! Hiszpańscy YouTuberzy z kanału km77.com sprawdzili nowego crossovera, który dzięki sojuszowi Renault-Nissan jest bezpieczniejszy niż wcześniej. Takich wyników się jednak nie spodziewali. 

Jak rozwinie się sieć 5G według Nokii?

Dacia Sandero Stepway przetestowana na torze 

dacia-sandero-logan-2020

Pierwszą próbą był popularny test łosia. To manewr, który określa, jak dobrze pojazd omija nagle pojawiającą się przeszkodę. Choć Dacia Sandero w nadwoziu przypominającym crossovera ma bardziej miękkie zawieszenie i wyższy środek ciężkości, było lepiej niż mógłbyś się spodziewać. 

Po przeprowadzeniu testu, YouTuberzy powiedzieli o: – odpowiednich i podobnych reakcjach wśród subkompaktowych SUV-ów, przy podobnych prędkościach. 

Kierowca nie czuł się niebezpiecznie, ani nie czuł specjalnego wyzwania przy 73 km/h. Dacia jadąca z prędkością o 5 km/h wyższą, mimo interwencji ESC, wpadła w pachołek po stronie kierowcy. 

Przy prędkości równej 80 km/h Dacia z napędem na przednią oś będzie wykazywać jeszcze mocniejszą podsterowność. Mimo to, hiszpańska publikacja twierdzi, że Stepway miał przewidywalne i bezpieczne reakcje we wszystkich próbach. 

dacia-sandero-stepway-test-losia

Dużo lepiej

To wyraźna poprawa w stosunku do poprzedniej generacji Sandero Stepway. Co ciekawe, Dacia imponuje również w slalomie. Co prawda układ kierowniczy nie jest zbyt ostry, a przechył nadwozia wyczuwalny. Z drugiej strony, elektroniczny system stabilizacji nie koliduje z poleceniami kierowcy. 

Dacia Sandero Stepway produkowana jest w fabryce Mioveni w Rumunii, a jej ceny zaczynają się od ok. 40 000 zł. Samochód ma dwa poziomy wyposażenia standardowego. W podstawie z kolei do wyboru mamy trzy opcje silnikowe: TCe 90, ECO-G 100 i TCe 90 z automatem. 

Niedawno crash testy Sandero przeprowadziła organizacja Euro NCAP, przyznając Dacii zaledwie dwie z pięciu gwiazdek. Przyczyną, dla której Dacia nie mogła poradzić sobie lepiej, jest brak automatycznego hamowania awaryjnego dla pieszych lub rowerzystów oraz brak wsparcia pasa ruchu. Wyłącznie pod względem wytrzymałości zderzeniowej ten model i tańszy Logan otrzymałby cztery gwiazdki.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News