Skoda Superb to samochód, którego nie trzeba przedstawiać nikomu. Flagowy okręt czeskiego producenta cieszy się ogromną popularnością i nic dziwnego. Samochód obecnie dostępny jest naprawdę w dobrych cenach, ale niektóre wersje silnikowe trzeba omijać szerokim łukiem.
Używana Skoda Superb, ale nie w tych wersjach
Od pojawienia się pierwszej generacji Superba Skoda naprawdę dobrze odnajduje się na rynku. Samochód jest obecny w nowoczesnej, pierwszej generacji od 20 lat, a prawie każdy polski kierowca rozpozna to auto.
Skoda Superb stopniowo zyskiwała bardzo dobrą renomę, choć jego początki nie były łatwe. Po pojawieniu się pierwszej generacji pojawiły się nawet głosy aby zakończyć jego dalszą produkcję. Na szczęście to się nie wydarzyło, a Skoda Superb sprzedaje się dziś w ogromnych liczbach. Druga i trzecia generacja Superba to bardzo udane konstrukcje i jedne z nielicznych modeli w średniej klasie marek mainstreamowych.
Dziś przyglądamy się jednak używanym Superbom. Nowe auto bez większego problemu osiągnie cenę 180 000 zł, ale używanego można kupić za ułamek tej kwoty – nawet w przypadku dwóch ostatnich generacji.
Bogata oferta
Dzięki bogatej ofercie możemy przebierać w kolorach, wnętrzu, czy silniku znajdującym się pod maską. Należy jednak wziąć pod uwagę, że w niektórych przypadkach silniki mogą być bardzo zmęczone.
Druga generacja o oznaczeniu wewnętrznym 3T była produkowana w latach 2008-2015. Można ją kupić już za 20 000 – 22 000 zł. W tym przypadku musimy jednak zdecydować się na 1,6-litrowy turbodiesel lub małą benzynę 1.4 TSI. Lepiej unikać obu tych silników – pierwszy z nich był nieszczelny i lubił się urwać pasek. Drugi z kolei ma problemy związane z zaworami. W przypadku większych silników nie odnotowano jednak większych problemów.
To jednak nie wszystko, na co musisz zwrócić uwagę, jeśli chcesz kupić Superba. Skoda w przypadku tak starszych, jak i młodszych egzemplarzy wymaga sprawdzenia wycieków oleju. Sprężyny są znane ze swojej podatności na pękanie. Zmęczone mogą być także hamulce.
Na co zwrócić jeszcze uwagę?
W przypadku drugiej generacji przednie reflektory wymagają większej uwagi, podczas gdy w trzeciej generacji często nie działa doświetlanie zakrętów. Kombi trzeba też sprawdzić pokrywę bagażnika. W przypadku samochodów z dużym przebiegiem należy sprawdzić też sprężyny, wydech, bowiem istnieje duża szansa, że Skoda służyła w pierwszych latach swojego życia we flocie.
Niezależnie od tego, czy Skoda którą kupisz będzie miała większe lub mniejsze bolączki, możesz liczyć na bezkonkurencyjną przestrzeń z tyłu i w bagażniku. Druga generacja dostępna była też z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 litra, więc jeśli jesteś prawdziwym entuzjastą benzyny, warto poszukać takiego egzemplarza.