Twój Diesel tego nie potrafi! Zobacz, jak nowe Audi RS rozpędza się od 0 do 260 km/h w kilka sekund [WIDEO]

Twój Diesel tego nie potrafi! Zobacz, jak nowe Audi RS rozpędza się od 0 do 260 km/h w kilka sekund [WIDEO]

audi-etron-gt-autobahna-diesel-tego-nie-potrafi

Podaj dalej

Audi zaprezentowało produkcyjną wersję swojego 4-drzwiowego elektrycznego sedana o nazwie E-Tron GT, razem z wariantem RS. Już na podstawie suchych liczb wiedzieliśmy, że elektryczne Audi będzie niezwykle szybkie. Ten film pokazuje jednak skalę jego potęgi – twój Diesel tego nie potrafi! 

Ba! Żaden Diesel tego nie potrafi

audi-etron-gt-autobahna-diesel-tego-nie-potrafi

Na portalu YouTube na kanale Automann-TV pojawił się film z nowym elektrycznym Audi w roli głównej. Jeszcze do niedawna wszyscy zachwycaliśmy się osiągami silników spalinowych – benzyny i typu Diesel – na niemieckiej autobahnie. Dziś niesamowite wyniki osiągają także elektryki.

Film nakręcony z punktu widzenia kierowcy Audi pozwala dobrze przyjrzeć się również wnętrzu E-Tron GT. Znajdziemy też kilka ujęć, jak tył Audi ślizga się na pustych bocznych drogach. Możemy także zobaczyć jak wygląda odpalenie procedury launch control i sprint od 0 do 100 km/h. 

Żaden Diesel nie może pochwalić się takimi osiągami – nowy RS E-Tron GT z oponami zimowymi osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Prędkość 200 km/h samochód osiągnął w zaledwie 10,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wyniosła 256 km/h. 

audi-etron-gt-autobahna-diesel-tego-nie-potrafi

Wszystko w ciszy

Ciekawe jest oglądanie tego wszystkiego przy niemal zerowym hałasie. To, jak mocny jest ten samochód, pokazuje też przyspieszenie od 100 do 200 km/h, co zajęło tylko 7 sekund. To wynik identyczny, jak Porsche Taycan Turbo S, z którym przecież Audi ma wiele wspólnego. 

Audi wykorzystuje dwa silniki elektryczne i dwubiegową skrzynię biegów, podobnie jak wspomniane Porsche. RS E-Tron GT wytwarza moment obrotowy 832 Nm. Cicha dominacja autostrad nie będzie rzecz jasna tania. Pierwsze elektryczne Audi RS będzie kosztować od 530 tys. złotych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News