W szybko zmieniającym się świecie nawet najwięksi motoryzacyjni giganci muszą dostosowywać swoją strategię. Wszystko po to, by nie tylko wyprzedzić konkurencję, ale przede wszystkim pozostać „na czasie”. Doskonałym tego przykładem są producenci samochodów o wysokich osiągach, którzy przechodzą na energię elektryczną – tak jak zrobi to wkrótce Audi.
Audi „S” z Dieslem, a RS z hybrydą plug-in
Ewolucja zgodnie z potrzebami i aspiracjami obecnych czasów – takie hasło będzie przyświecać niemieckiemu producentowi w najbliższych latach.
Choć Audi oferuje już opcję systemu hybrydy typu plug-in w swoich modelach Q5, Q7, A6, A7 i A8, planuje teraz wprowadzić go do linii modelów RS. Samochody spod szyldu Audi Sport są znane na całym świecie za ekscytujące osiągi, jakie oferują swoim kierowcom.
Wielu purystów i tradycjonalistów z pewnością nie będzie zadowolona z mariażu energii elektrycznej z samochodami zorientowanymi na osiągi. To jednak już się dzieje i wszystko wskazuje na to, że Audi nie chce pozostać zbyt daleko z tyłu. W związku z tym w przypadku hybrydy typu plug-in w modelach „RS” nigdy nie chodziło o „czy”, a „kiedy”.
Ekkehard Kleindienst, szef Audi ds. produktów i komunikacji technologicznej, wspomniał ostatnio o tym w wywiadzie dla australijskiego Motoring.
RS z krwi i kości
„To są naprawdę modele RS z krwi i kości… wyposażone w hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Dzięki temu możemy oczywiście zwiększyć wydajność, ale także zapewnić klientowi zupełnie nowe wrażenia z jazdy. Wszystko dzięki połączeniu silnika elektrycznego i spalinowego”.
Hybrydowy system plug-in w modelach Audi RS może otworzyć nowe drzwi do klientów dla niemieckiego producenta. Z pewnością będzie także przetarciem przed wprowadzeniem na drogi całkowicie elektrycznych układów napędowych w przyszłości.
Kultowi producenci samochodów sportowych, jak Porsche, już wprowadzają na rynek całkowicie zasilane prądem modele. I choć wywołało to debatę na temat tego, czy samochody sportowe powinny otrzymywać tę technologię, ta wydaje się bronić sama siebie.