Najnowsza Skoda Octavia otrzymała najmniejszy silnik w historii. Jej moc? Padniesz ze śmiechu

Najnowsza Skoda Octavia otrzymała najmniejszy silnik w historii. Jej moc? Padniesz ze śmiechu

2021-skoda-octavia-e-tec-uk

Podaj dalej

Skoda Octavia najnowszej generacji weszła do produkcji w zeszłym roku, a czeski producent od tego czasu stale poszerza gamę modeli, wprowadzając kolejne układy napędowe. Kolejnym z nich jest Octavia e-Tec, która jest szczególnie interesująca… Ta miękka hybryda powala swoją mocą i pojemnością skokową.

Skoda Octavia z najmniejszym silnikiem w historii

Skoda Octavia G-TEC

Samochód w tej wersji wyposażony jest w malutki silnik o pojemności 1 litra. TSI generuje moc 108 KM i w standardzie współpracuje z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG. 

Jednostka ma trzy cylindry, turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, lekką aluminiową skrzynię korbową oraz wyważone korbowody. Współpracuje z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, który według Skody pozwala na jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym przez… dłuższy czas. 

Octavia e-Tec wyposażona jest także w system odzyskiwania energii, a zamówienia w Wielkiej Brytanii będzie można składać na nią od 22 września. Model będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia – liftback oraz kombi.

Nie będzie tanio

2021-skoda-octavia-e-tec-uk

Najbardziej popularny model Skody dostępny będzie także w dwóch wersjach wyposażenia. W przypadku Octavii SE First Edition klienci będą musieli zapłacić w UK cenę 111 903 zł. Wariant kombi dostępny będzie natomiast od 116 805 zł. Musicie przyznać, że to całkiem sporo jak za Octavię z takim silnikiem.

To dopiero przedsmak zelektryfikowanej Octavii. W późniejszym terminie gamę uzupełni hybrydowy wariant plug-in Octavia iV oraz RS iV. W sportowej hybrydowej wersji otrzymamy benzynowy silnik 1,4 TSI w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu ma wynosić 242 KM i moment obrotowy 400 Nm.

Ta ślicznotka zaliczyła zabawną (i kosztowną) wpadkę. Takiego numeru jeszcze nie widziałeś!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News