Kiedy zupełnie nowy Volkswagen Golf VIII (Mk8) trafił do sprzedaży, klienci mieli do wyboru dwa 1,5-litrowe silniki benzynowe i dwa 2-litrowe silniki Diesla. Gamę modeli uzupełniał także hatchback z układem napędowym mild hybrid 1,5 eTSI. Teraz jednak klienci będą mogli kupić nowego Golfa z litrowym, 3-cylindrowym silnikiem TSI.
Wolny, ale bardzo tani
Kontrowersyjna jednostka będzie rozwijać 110 KM i połączona będzie z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Na początku ta wersja trafi tylko do Wielkiej Brytanii, jednak możemy spodziewać się, że z czasem pojawi się także w innych krajach Europy. Golf w tej konfiguracji będzie tańszy o ponad 25 tysięcy złotych.
Jak możecie sobie wyobrazić, nie jest to szczególnie szybki samochód. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie 10,2 sekundy, a maksymalna prędkość wyniesie 202 km/h. Średnie spalanie ma wynieść jednak zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym. W rzeczywistości jednak wszystko będzie zależało od tego, jak mocno trzeba będzie dociskać pedał gazu, aby samochód ruszył z miejsca.
3 cylindry także w hybrydzie
Volkswagen będzie sprzedawał ten silnik także w wersji mild hybrid. W tej wersji klienci otrzymają automatyczną skrzynię biegów DSG w standardzie. Ta konfiguracja pojawi się jednak dopiero w późniejszym terminie.
Dyrektor VW UK, Dale Piper: – Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów w Wielkiej Brytanii. Zarówno dla klientów kupujących nowe samochody, jak i używane. Jednym z wielu powodów tego sukcesu jest to, że oferuje on atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Ta oferta Golfa VIII (Mk8) jest świetnym przykładem. Wyposażony w najnowszą technologię i najwyższy poziom jakości, wraz z wiodącą w swojej klasie wydajnością. Ta litrowa opcja TSI o mocy 110 KM daje możliwość posiadania nowego Golfa jeszcze większej liczbie osób.
Bogate wyposażenie
W standardzie klienci otrzymają 16-calowe aluminiowe felgi, automatyczne reflektory LED, wycieczki z czujnikiem deszczu, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka boczne z funkcją pamięci i bezkluczykowy system startu.
Za bezpieczeństwo, bez dodatkowych kosztów, zadbają adaptacyjny tempomat, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, asystent pasa ruchu, czy Front Assist.