Ten zimowy "pojedynek" Diesli musisz zobaczyć! Audi A4 Allroad kontra Dacia Duster. Kto wygra? [WIDEO]

Ten zimowy "pojedynek" Diesli musisz zobaczyć! Audi A4 Allroad kontra Dacia Duster. Kto wygra? [WIDEO]

dacia-diesel-audi-allroad

Podaj dalej

Dacia czy Audi? Obydwa samochody są podniesione, mają silnik typu Diesel i w teorii powinny świetnie radzić sobie z zimowymi warunkami. Na portalu YouTube znajdziemy nietypowe porównanie samochodów z dwóch światów. Który wygra to starcie?

Dacia Diesel czy Audi?

dacia-diesel-audi-allroad

Zima nie odpuszcza, a wielu kierowców codziennie zmaga się z zaśnieżonymi drogami. Tutaj często na ratunek może przyjść napęd na cztery koła i mocny silnik typu Diesel. Kto okaże się lepszy, Dacia czy Audi?

U podstawy wzgórza widocznego na filmie nie było już wiele śniegu, ale ten pojawił się w nieco wyższych obszarach. Oba samochody miały trudności z pokonaniem pierwszego wzniesienie, ale Dacia wjechała wyżej niż Audi. A4 Allroad wrócił na dół i nabrał rozpędu, jednak jak dowiadujemy się z opisu filmu, miał założone opony całoroczne, które nie pomagały mu w tym zadaniu. 

Za drugim razem Dacia Duster dotarła na sam szczyt, a ponowne problemy Audi zmusiły nagrywających do zmiany trasy. Jadąc nieco poboczem Diesel z systemem Quattro zaprezentował pełnię swojej mocy. 

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

dacia-diesel-audi-allroad

Dacia vs Audi

Gdy oba samochody znalazły się już na wyższym punkcie wzgórza, pojawiła się gruba warstwa śniegu. YouTuberzy najpierw próbowali wjechać na szczyt Dusterem z większym prześwitem, potem przyszła kolej na Audi. 

Z każdą próbą trasa stawała się coraz lepsza, a oba samochody podjeżdżały coraz to wyżej. Ostatecznie Audi wjechało nawet wyżej niż Dacia Duster, co biorąc pod uwagę opony całoroczne jest niezłym osiągnięciem. 

Najważniejszym aspektem, który zauważyliśmy było to, że system quattro nie pozwalał kierowcy przyspieszać tak, jak Duster. A4 miał mniejszą prędkość niż Dacia podczas wznoszenia. System ten jest jednak znacznie lepszy niż ten montowany w Audi Q5 – pisze autor filmu.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News