Nie wiedzieć czemu, ale ten Ford jest często całkowicie pomijany przez klientów szukających samochodu na rynku używanym. A szkoda, bo to jeden z najtańszych nowoczesnych samochodów, który jest naprawdę tani i ma wszystko, czego potrzebujesz.
Szukasz taniego „mieszczucha”? Ten Ford będzie idealny
Są samochody, które rzadko trafiają na rynek aut używanych. Ten Ford jest jednym z nich, a gdy już się pojawia, jego ceny są naprawdę niskie.
W 1996 roku Ford wprowadził na rynek dość nietypowo wyglądający hatchback o długości 3,6 metra. Choć reakcje na nowy model „Ka” były mieszane, samochód ostatecznie osiągnął wielki sukces sprzedażowy już na początku swojej kariery. Z czasem jednak liczba sprzedawanych egzemplarzy zaczęła spadać, a problemu nie rozwiązywały nowe warianty StreetKa czy SportKa.
Kabriolet, który skrywał się za pierwszą wyżej wymienioną nazwą stworzony był przez samą Pininfarinę, nie cieszył się ogromnym zainteresowaniem. W sumie Ford sprzedał 37 073 sztuk, które były znacząco lepsze od standardowego projektu.
Druga generacja produkowana w Polsce
W przypadku drugiej generacji Ford nie był już takim rodzynkiem, nie wyróżniał się aż tak z tłumu. Samochód został zaprezentowany w 2008 roku i był (jest) przeprojektowanym Fiatem 500. Podobnie jak swój starszy brat, produkowany był w fabryce w Tychach, więc i pod jego maską znaleźć można było silniki włoskiego producenta. Choć potrafią być kapryśne, ich naprawa nie kosztuje prawie nigdy więcej niż parę złotych.
Wraz z nadejściem trzeciej generacji Ford postanowił zmienić styl nadwozia. Tym razem „Ka” nie była już hatchbackiem, ale połączeniem SUV-a i MPV. W związku z tym Ford zmienił też nazwę na Ka Plus i powierzył produkcję fabryce w Indiach. Tym razem „Ka” była tylko pięciodrzwiowa.
Cena jest śmiesznie niska
Przez pewien czas w salonach Ford oferował jednocześnie drugą i trzecią generację swojego samochodu. Ta najnowsza pojawiła się w 2014 roku i oferowała znacznie więcej przestrzeni wewnątrz, głównie dzięki rozciągnięciu rozstawu osi o 190 mm.
Pod względem jakości Ka Plus jest dużo lepszy od swojego poprzednika. W raporcie TUV jego wskaźnik awaryjności wynosi 6,6%, co jest całkiem rozsądnym wynikiem. Ford na rynku aut używanych będzie naprawdę tani. Drugą generację można kupić już za 7 000 zł, natomiast bardziej współczesnego Ka Plus – od 22 000 zł. I to z przebiegiem około 20 000 kilometrów. To naprawdę okazja!