Te liczby pokazują, jak bardzo oderwany od rzeczywistości jest unijny zakaz Diesla. Nie mieści się w głowie!

Te liczby pokazują, jak bardzo oderwany od rzeczywistości jest unijny zakaz Diesla. Nie mieści się w głowie!

stop-diesel

Podaj dalej

Unia Europejska wyznaczyła nowe cele w zakresie pojazdów elektrycznych i zakazu sprzedaży silnika typu Diesel. Do 2030 roku po drogach Starego Kontynentu ma poruszać się 30 milionów pojazdów elektrycznych. Producenci ostrzegają jednak, że plany te są kompletnie oderwane od rzeczywistości. 

no diesel

Zakaz Diesla oderwany od rzeczywistości

Według stowarzyszenia reprezentującego producentów samochodów plany Unii Europejskiej są „dalekie od dzisiejszej rzeczywistości”. Aby je osiągnąć, liczba samochodów elektrycznych musiałaby wzrosnąć o prawie… 5000%! 

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) podkreśla, że w zeszłym roku zaledwie 0,25% (615 000) z 243 milionów zarejestrowanych w Unii Europejskiej samochodów to modele elektryczne o zerowej emisji. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY! 

unia-europejska-benzyna-diesel

ACEA podkreśla, że aby osiągnąć wyznaczony na zaledwie 9 lat cel, wymagany byłby 50-krotny wzrost liczby samochodów elektrycznych. Z 615 000 do 30 milionów. Liczby te odpowiadają wzrostowi samochodów elektrycznych na naszych drogach o równo 4778%. 

Unia Europejska się przeliczyła?

– Niestety, ta wizja jest bardzo odległa od dzisiejszej rzeczywistości – ostrzega dyrektor generalny ACEA, Eric-Mark Huitema. Podkreślił też, że producenci w Europie już wydają znaczną część swoich budżetów na badania i rozwój dekarbonizacji. Jego zdaniem nie ma możliwości, aby dokonać tak ogromnego skoku. 

Organizacja ACEA ostrzega również, że przed 2030 rokiem wciąż będzie brakować około 3 milionów publicznych punktów ładowania. W 2019 roku celem było 200 000 punktów, a to z kolei oznacza 15-krotny wzrost. 

Unia Europejska bezwzględna dla Diesla

Stowarzyszenie wzywa Unię Europejską do skłonienia rządów krajowych w całej Europie do większych inwestycji w infrastrukturę ładowania. Zwraca jednocześnie uwagę, że istnieją dalsze wyzwania związane chociażby z tym, że przeciętny europejski samochód ma dziś 11 lat. Pojazdy elektryczne są z kolei dużo droższe od ich odpowiedników z silnikami benzynowymi i typu Diesel. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY! 

Będziemy jeździć starszymi samochodami

Według ACEA taki stan rzeczy skutecznie zapobiega rozpowszechnianiu się pojazdów elektrycznych i stwarza ryzyko dalszego wzrostu średniego wieku samochodów na drogach. Ostrzeżenie to odzwierciedla niedawne obliczenia Komitetu ds.Zmian Klimatu, że aby Wielka Brytania osiągnęła cele w zakresie emisji, prawie połowa z około 35 milionów brytyjskich samochodów musi być pojazdami elektrycznymi do 2030 roku.

unia europejska diesel

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News