Pamiętacie Serię 3 Compact bazującą na modelach E36 i E46? BMW produkowało je jeszcze zanim na poważnie zabrało się za klasę premium segmentu C za sprawą Serii 1 i Serii 2.
Nawet jeśli nie pamiętacie, użytkownik o nicku Kolesa odpowiada na pytanie, które nikomu tak naprawdę nie przeszło nawet przez myśl. Oto, jak wyglądałby kompakt na bazie siódmej generacji Serii 3.
Zainspirowany oryginalnymi modelami z serii Compact, budowanymi w latach 1993 – 2004, zaprezentował trzydrzwiowego hatchbacka w garniturze 330i z pakietem sportowym M. Samochód ma dłuższe przednie drzwi, krótsze tylne panele, a także zupełnie nowe powierzchnie boczne i krótszy dach.
Dziś nie ma szansy na Serię 3 w kompakcie
Na dzisiejszym rynku taki samochód nie miałby bezpośredniej konkurencji. Co więcej, pierwsze Seria 3 Compact zdominowała rynek samochodów z napędem na tylną oś w latach 1993 – 200, kiedy to Mercedes wprowadził C Classe Sport Coupe. W 2008 roku została ona zmieniona w CLC, po czym wycofana z produkcji 3 lata później.
Pierwsza generacja Compact Series 3 była oparta na platformie E36 i ważyła prawie 1200 kg. Samochód o rozstawie osi 2700 mm był szerszy o całe 30 mm od nowej Serii 1. Moc pochodziła z czterech silników, zarówno diesla jak i benzyny. Do gamy dołączył też wariant napędzany sprężonym gazem ziemnym.
E36
Drugą generację zbudowano na podstawie E46 w latach 200 – 2004. Przestrzeń między dwiema osiami wzrosła o 25 mm, poprawiając przestrzeń na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu. Masa własna pojazdu wzrosła do 1300 – 1400 kg w zależności od modelu.
E46
Nie rób sobie jednak nadziei na nowy Compact Serii 3. Rolę hatchbacka powierzono Serii 1, która rywalizuje z takimi samochodami jak Mercedes-Benz A-Class, czy Audi A3 Sportback. Co więcej, samochód ten nie występuje już w 3-drzwiowym nadwoziu.