Może i najlepsze czasy silników typu Diesel mamy już za sobą, to jednak na naszych drogach cieszą się niesłabnącą popularnością. Niestety, jednostki te nie są wolne od wad, a zimowa aura tylko pogłębia popularne awarie w naszych samochodach.
Pamiętajmy, że jeśli silnik typu Diesel (jak i każdy inny) nie jest odpowiednio serwisowany, po prostu będzie się niszczył. Aby temu zapobiec należy stosować szereg zasad, a niektóre z popularnych napraw można wykonać nawet samemu. Oto niektóre z najczęstszych napraw samochodów z silnikami typu Diesel.
Utleniony olej silnikowy
To bardzo ważny problem związany z pandemią. Jeśli silnik typu Diesel nie jest przez dłuższy czas używany, lub pozostaje w magazynach przez dłuższy czas, często ma problemy z utlenianiem oleju.
Powietrze dostaje się do oleju i tworzy bąbelki, które mogą zakłócać prawidłowe smarowanie. To z kolei może spowodować niestabilności lub poważne uszkodzenia silnika. Mimo, że olej technicznie nie jest brudny, należy wymienić go jak najszybciej po okresie bezczynności.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Wilgotność
Woda to kolejny pierwiastek, który może zanieczyścić smar w silniku i wywołać niepożądane reakcje. Jeśli Diesel stoi zbyt długo nawodnienie może spowodować stukanie silnika. Woda potęguje utlenianie – patrz punkt wyżej.
Może również poważnie zakłócać proces smarowania, co z kolei doprowadzi do poważnych uszkodzeń naszej jednostki.
Czarna rura wydechowa
Diesel wydziela więcej dymu niż samochody z silnikiem benzynowym. Może wydzielać też nieprzyjemny zapach, nie wspominając o tym, że nie wjedziesz nim do kilku ważnych miast w Europie.
Jeśli po pewnym czasie zauważymy, że na naszym wydechu osadza się czarny dym, najprawdopodobniej musimy przyjrzeć się uszkodzonemu wtryskiwaczowi, pompie wtryskiwacza, filtrowi powietrza, zaworowi EGR lub w ostateczności – turbosprężarce.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!