Te typowe „usterki” w silnikach typu Diesel są łatwa do uniknięcia. Możesz zaoszczędzić konkretną kasę

Te typowe „usterki” w silnikach typu Diesel są łatwa do uniknięcia. Możesz zaoszczędzić konkretną kasę

diesel-naprawy-unikac

Podaj dalej

Może i najlepsze czasy silników typu Diesel mamy już za sobą, to jednak na naszych drogach cieszą się niesłabnącą popularnością. Niestety, jednostki te nie są wolne od wad, a zimowa aura tylko pogłębia popularne awarie w naszych samochodach. 

Pamiętajmy, że jeśli silnik typu Diesel (jak i każdy inny) nie jest odpowiednio serwisowany, po prostu będzie się niszczył. Aby temu zapobiec należy stosować szereg zasad, a niektóre z popularnych napraw można wykonać nawet samemu. Oto niektóre z najczęstszych napraw samochodów z silnikami typu Diesel.

olej silnikowy

Utleniony olej silnikowy

To bardzo ważny problem związany z pandemią. Jeśli silnik typu Diesel nie jest przez dłuższy czas używany, lub pozostaje w magazynach przez dłuższy czas, często ma problemy z utlenianiem oleju. 

Powietrze dostaje się do oleju i tworzy bąbelki, które mogą zakłócać prawidłowe smarowanie. To z kolei może spowodować niestabilności lub poważne uszkodzenia silnika. Mimo, że olej technicznie nie jest brudny, należy wymienić go jak najszybciej po okresie bezczynności. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY! 

Wilgotność

land_rover_discovery_diesel-silnik

Woda to kolejny pierwiastek, który może zanieczyścić smar w silniku i wywołać niepożądane reakcje. Jeśli Diesel stoi zbyt długo nawodnienie może spowodować stukanie silnika. Woda potęguje utlenianie – patrz punkt wyżej. 

Może również poważnie zakłócać proces smarowania, co z kolei doprowadzi do poważnych uszkodzeń naszej jednostki. 

Czarna rura wydechowa

diesel-naprawy-unikac

Diesel wydziela więcej dymu niż samochody z silnikiem benzynowym. Może wydzielać też nieprzyjemny zapach, nie wspominając o tym, że nie wjedziesz nim do kilku ważnych miast w Europie. 

Jeśli po pewnym czasie zauważymy, że na naszym wydechu osadza się czarny dym, najprawdopodobniej musimy przyjrzeć się uszkodzonemu wtryskiwaczowi, pompie wtryskiwacza, filtrowi powietrza, zaworowi EGR lub w ostateczności – turbosprężarce.

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY! 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News