Szaleństwo w czystej postaci! Ten potężny Diesel właśnie ustanowił rekord trasy kultowego wyścigu

Szaleństwo w czystej postaci! Ten potężny Diesel właśnie ustanowił rekord trasy kultowego wyścigu

diesel-ford-pikes-peak-f1-rekord

Podaj dalej

Każdy, kto choć odrobinę interesuje się motoryzacją, słyszał o wyścigu Pikes Peak Internatonal Hill Climb. Co roku w wyścigu do chmur startują setki przeróżnych samochodów, a ten konkretny Diesel pobił właśnie interesujący rekord. Scott Birdsall i jego Ford F1 z 1949 roku są najszybsi w historii w kategorii silników wysokoprężnych. 

Diesel power!!!

diesel-ford-pikes-peak-f1-rekord-2

Według oficjalnej tabeli liderów Pikes Peak Birdsall ustanowił swoim 6,7-litrowym Dieslem czas 11:24.065. To oznacza, że był szybszy o nieco ponad 13 sekund od Owe Nittela w Mercedesie-Benz C300D 4MATIC. Pokonał także generującego moc 2400 KM Freightlinera. O minutę. 

Trasa Pikes Peak ma 19,87 kilometrów długości i 156 zakrętów. Wydawać by się mogło, że pickup nie jest idealnym narzędziem do tego zadania. W Fordzie Diesel napędzał tylne koła, a w poszukiwaniu przyczepności pomagały mu ultraszerokie, lepkie opony Toyo. 

View this post on Instagram

WE. MADE. IT. I run at 7:30AM Mountain time tomorrow. You can see the livestream on the Mobil 1 Facebook page and listen to the broadcast on KRDO Radio. . Team @oldsmokeyf1 is: @FASSFUELSYSTEMS Custom lightweight lift pump and team support. @dynomitedieselproducts Stroker 12mm CP3 pump, Super Mental injectors and @freedomracingengines 6.7 Cummins Race engine. @toyotires Motorsport slicks and R888R tires. @garrettmotion Compound GTX Gen 2 turbochargers. @litespeedracing 3 piece GT10 motorsport wheels. @ptpturboblankets heat management. @atsdiesel Billet 48re race transmissions. @wilwooddiscbrakes 6 piston Aero-6 14" front and 13" rear brakes. @nitrousexpress NXD 375 diesel nitrous system and Max 5 controller. @thehoonigans Swag and internet breaking video. @bellintercoolers Custom intercooler, radiator and transmission coolers. @tialsport MVR wastegastes. tuned by @breakouttuning @red_line_oil Brake fluid, gear oil, trans fluid, diesel water wetter and engine oil. @sparcousa Circuit seats, 6 point harnesses, and 14" race wheel. @motonsuspensionusa 3 way motorsport dampers. @astsuspensionna Air jacks @swiftsprings Coil springs @antigravitybatteries Lithium Ion Battery @aprperformance Tri-level carbon wing. @safecraft Fire supression system. @boxousa Tools and tool storage. @nexgenfuel Nexdiesel 100% plant based with 70% less emissions than petrol based diesel. @mbrpexhaust Exhaust components @vibrantperformance HD clamps, PTFE lines and titanium tubing. @theoriginalfluidampr Harmonic balancers @airaid air filter and carbon aero @amsperformance Turbo and engineering support. . . #fueledbyfass #fassfuelsysyems #chucklesgarage #dynomitediesel #toyotires #garrettmotion #vibrantperformance #airaid #hoonigan #litespeedracing #ptpturboblankets #tialsport #atsdieselperformance #motonsuspension #astsuspension #sparco #nitrousexpress   #aprperformance  #boxousa #redlineoil #fuelsafe #fluidampr #toyotires #breakouttuning #antigravitybatteries #oldsmokeyf1#nexgenfuel #safecraft #ppihc #ppihc2020 #pikespeakinternationalhillclimb

A post shared by SCOTT BIRDSALL (@chucklesgarage) on

Choć nie wiemy jaka dokładnie była specyfikacja samochodu z 1949 roku, wiemy, że silnik generował około 1400 KM i jeszcze więcej momentu obrotowego. 

Wyścig Pikes Peak kończy się na poziomie 4300 m n.p.m. Jest to więc ogromne wyzwanie nie tylko dla kierowcy, ale i dla jego maszyny. Hamulce są bardzo obciążone w trzecim i czwartym sektorze i to właśnie tam najczęściej dochodzi do awarii sprzętu. 

ford-diesel-pikes-peak

Tesla szybsza tylko odrobinę

Birdsall powiedział, że jego ciężarówka gorzej prowadziła się w drugiej fazie, co oznacza, że przeszkadzało mu coś więcej niż tylko rozrzedzone powietrze. 

Ford jest napędzany w 100% roślinnym, wolnym od ropy olejem napędowym. Co więcej, kierowca Diesla był tylko o 22 sekundy wolniejszy od zwycięzcy „Exhibition Class” w Tesli Model 3 Unplugged. 

Czy silnik typu Diesel może sprawiać frajdę z jazdy? Tak, ale tylko pod jednym warunkiem

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News