Samochód kontra motocykl. Najszybsze BMW M8 Competition kontra BMW S1000 RR. Kto zwycięży?

Samochód kontra motocykl. Najszybsze BMW M8 Competition kontra BMW S1000 RR. Kto zwycięży?

samochód kontra motocykl BMW

Podaj dalej

W zdecydowanej większości przypadków motocykl okazuje się szybszy od samochodu. Wpływ na taki stan rzeczy ma oczywiście dużo mniejsza masa jednośladu i wyjątkowo duży stosunek mocy do masy. Jak wypadnie najszybszy motocykl BMW w porównaniu z najszybszym samochodem BMW? Zapraszamy na pojedynek BMW S1000 RR vs BMW M8 Competition. 

Na filmie oglądamy serię ekstremalnych przyspieszeń dwóch bestii od BMW. Najpierw możemy zobaczyć przyspieszenie obydwu bestii, następnie BMW M8 Competition przełącza się w tryb Sport (S3). Na samym końcu pojawia się Launch Control i wtedy robi się naprawdę złowrogo. 

BMW M8 Competition Ferrari V12 Nissan GT-R

BMW M8 Competition na papierze

Pod maską BMW M8 Competition znalazł się doładowany w technologii M TwinPower Turbo V8 silnik o pojemności 4,4 litra. Najmocniejszy silnik BMW legitymuje się mocą 625 KM i momentem obrotowym 750 Nm. 

Takie osiągi pozwalają uzyskać sprint do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy, jednakże… są to tylko dane katalogowe. BMW Blog poprosił fabrycznego kierowcę bawarskiej marki, Martina Tomczyka o przetestowanie dla nich topowego BMW M8 Competition Coupe. Okazało się, że z odpowiednim driverem, samochód ma lepsze osiągi niż zakładają dane katalogowe. Pierwszy sprawdzający sprint do 100 km/godz. zakończył się z niesamowitym wynikiem 2,88 sekundy! Na tym jednak nie poprzestano. Zmierzono także sprint od 0 do 200 km/godz., co Tomczykowi udało się w 9,93 sekundy.

Oto pierwsze w Polsce BMW M8 Competition z silnikiem V8 o mocy 625 KM

Ceny tego potwora potrafiącego osiągnąć prędkość 305 km/h zaczynają się od 746 800 PLN. Z pakietem Competition trzeba jednak liczyć się z wydatkiem rzędu 828 159 PLN. 

BMW S1000 RR – demon na dwóch kołach

BMW S1000 RR

Najnowszy jednoślad BMW wyposażony został w czterocylindrowy rzędowy silnik o mocy 207 KM przy 13 000 obr/min. Pojemność skokowa jednostki wynosi 999 cm3, a jedną z najciekawszych nowinek jest system BMW ShiftCam. Pozwala on na zmienne ustawienie zaworów dolotowych i skok, a także daje zwiększony moment obrotowy w całym zakresie obrotów. 

Poprzedni model ważył 208 kg, natomiast najnowszy model odchudzono do zaledwie 197 kg. Jak jednoślad poradzi sobie z droższym o 10 razy BMW M8 Competition?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News