Od dłuższego czasu opisujemy głównie nowe hybrydy, silniki elektryczne, ewentualnie jakąś malutką benzynę. A tu proszę – taki cukiereczek! Oto nowy najmocniejszy silnik typu Diesel na świecie. Ma przeciwstawne cylindry, maksymalną modułowość i będzie gotowy na najbardziej ekstremalne sytuacje.
Ten Diesel ma liczby nie z tego świata
Konieczność przejścia w kierunku zelektryfikowanej i bardziej ekologicznej mobilności nie ogranicza się tylko do przemysłu motoryzacyjnego. Również wojsko cały czas szuka skutecznych rozwiązań na przyszłość. Okazuje się jednak, że bez silnika typu Diesel nie będą w stanie istnieć.
Wojsko USA podpisało kontrakt o wartości 87 milionów dolarów z firmą Cummins z siedzibą w Indianie na ukończenie prac nad zaawansowanym silnikiem bojowym. To będzie obecnie najmocniejszy Diesel na świecie!
Silnik wysokoprężny jest modułowy i skalowalny, z przeciwstawnymi cylindrami, który w razie potrzeby można również poddać elektryfikacji. Ostatecznym celem jest zwiększenie gęstości mocy o 50% przy jednoczesnej poprawie rozpraszania ciepła o 20%. Wszystko to pozwoli zoptymalizować zużycie paliwa o około 13% w porównaniu z obecnymi silnikami.
Możliwość szybkiej elektryfikacji
Wśród zalet nowego silnika ACE jest możliwość wyboru między różnymi konfiguracjami: 3, 4 lub 6 cylindrów o mocy od 750 do 1500 KM! Ponadto, urządzenie można łatwo łączyć z systemami hybrydowymi. Pozwoli to uniknąć posiadania wielu różnych układów napędowych, kosztownego logicznego obciążenia. Teraz będzie można po prostu zelektryfikować posiadane silniki typu Diesel, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Umowa została podpisana przez organ odpowiedzialny za badania i rozwój technologiczny w imieniu Departamentu Obrony USA. Kontrakt potrwa kilka lat, a celem końcowym jest stworzenie technologii modułowej o szerokim potencjalne aplikacyjnym. Wszystko po to, aby ten Diesel mógł być wykorzystywany w pojazdach różnego typu, ale także w trudnych i ekstremalnych warunkach.
– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą ważną współpracę z firmą Cummins w celu rozwoju ACE – powiedział Alfred Grein, dyrektor wykonawcy ds. integracji badań i technologii w armii amerykańskiej. – To co robimy jako Centrum Systemów Pojazdów Naziemnych jest w pełni skoncentrowane na nowe możliwości. Ten projekt jest kluczową częścią naszych prac badawczo-rozwojowych i postrzegamy ACE jako potencjalne wsparcie dla pojazdów tradycyjnych i hybrydowych, które można zastosować w pojazdach bojowych dziś i jutro.