Mercedes jeszcze w tym roku przeprowadzi prawdziwą rewolucję w swoich strukturach biznesowych. Większość z tych ruchów jest częścią strategii dyrektora generalnego Daimlera, Oli Kalleniusa, polegającej na skupieniu się na sprzedaży wysokomarżowej. Oznacza to, że najważniejsze samochody niemieckiego producenta otrzymają nową nazwę i logo.
Mercedes rozdziela trzy marki
Daimler, firma matka Mercedesa, jest podobno na skraju wykonania kolejnego kroku, który będzie miał miejsce jeszcze w tym roku. Jak donosi niemiecka gazeta Automobilwoche, producent planuje ujawnić nową grupę biznesową.
Mercedes chce, aby w jej skład weszły AMG, Maybach i G-Class, które – podobnie jak Cupra, czy Alpine – staną się odrębnymi markami. Ogłoszenie tej decyzji ma nastąpić już we wrześniu na targach motoryzacyjnych w Monachium.
Czego możemy się spodziewać? Takie ruchy wykonywały już inne marki, jak wspomniany wyżej SEAT i Cupra. Dziś mamy więc Cuprę Leona z zupełnie innym znaczkiem. Podobnie może wyglądać sytuacją z AMG, Maybachem i G-Class.
Czym są AMG, Maybach i G-Class?
Rzecznik Daimlera powiedział dla Automobilwoche, że to posunięcie usprawni koszty marketingu w firmie i wzmocni trzy submartki, które są uważane za ważny filar nowej strategii. Dla niewtajemniczonych – AMG to dział sportowy Mercedesa, podczas gdy Maybach koncentruje się na luksusie, konkurując z Rolls-Roycem i Bentleyem. Z kolei G-Class to synonim luksusowych pojazdów terenowych.
Mercedes: – Będziemy nie tylko zachowywać niezależność, silną tożsamość i rozwijać kultury korporacyjne poszczególnych marek. Chcemy ja ponadto dalej rozwijać i udoskonalać.
Rzecznik Daimlera przyznał, że firma jest obecnie w trakcie projektowania nowej grupy biznesowej, a także oceny potencjału w różnych obszarach. Jeśli chodzi o kierownictwo, szef AMG Philipp Schiemer prawdopodobnie obejmie dowodzenie nad projektem. Choć to nie jest jeszcze potwierdzone.