PILNE: Nie będzie zakazu silników typu Diesel! Producenci uciekają spod topora Unii Europejskiej

PILNE: Nie będzie zakazu silników typu Diesel! Producenci uciekają spod topora Unii Europejskiej

Unia Europejska kierowcy

Podaj dalej

Nowoczesne samochody z silnikami typu Diesel są zgodne z normą Euro 7, która miała być ostatecznym gwoździem do trumny tych jednostek. Nowa norma emisji spalin miała oznaczać śmierć dla silników spalinowych. Najnowsze dane ADAC pokazują jednak, że najwyraźniej tak się wcale nie stanie. 

Diesel zostanie na dłużej

diesel

Samochody z silnikami typu Diesel z najnowszą technologią wydechową charakteryzują się bardzo niską emisją NOx. Są zatem znacznie poniżej granicy NOx wynoszącej 80 mg/km według normy Euro 6. Potwierdzają to oceny 17 najlepiej sprzedających się pojazdów z silnikami wysokoprężnymi różnych marek i segmentów. 

Green NCAP przeanalizowała łącznie emisję 107 pojazdów z silnikiem typu Diesel. Wyniki pomiarów są reprezentatywne dla wszystkich nowych pojazdów zarejestrowanych w Europie po 2018 roku. 

Nowe badania zostały wykonane z myślą o toczących się dyskusjach na temat przyszłości silnika spalinowego. Nie bez znaczenia pozostaje również ostrzejsza norma Euro 7. 

Normy emisji spalin nic nie zmienią

diesel-benzyna-normy-emisji-spalin-euro-7

Norma emisji spalin Euro 6 jest wciąż w użyciu i reguluje, ile zanieczyszczeń może generować pojazd. Komisja UE przygotowuje obecnie kolejny etap tego standardu. Norma Euro 7 może wejść w życie już w 2025 roku. To jednak nic nie zmieni, bo obecne silniki już spełniają te normy!

Pomiary Green NCAP wykazały średnią emisję NOx na poziomie 52 mg/km we wszystkich mierzonych modelach silników typu Diesel. Pomiary wykonywano nie tylko w warunkach laboratoryjnych, ale także w cyklu autostradowym. Ta wartość jest znacznie poniżej obecnej granicy wynoszącej 80 mg/km. 

Wyniki ADAC Ecotest dały podobne rezultaty. Inżynierowie zauważyli wyraźny postęp między normami emisji spalin Euro 6d-TEMP i Euro6d. Średnio emisje tlenków azotu zostały zmniejszone o kolejne 30% i wynoszą zaledwie kilka miligramów w najlepszych pojazdach z silnikami typu Diesel. 

Unia Europejska kierowcy

Bio paliwo i jesteśmy w domu!

Postęp w redukcji zanieczyszczeń jest zatem oczywisty i bardzo ważny. ADAC jest coraz bardziej zaangażowana w dalszy rozwój silnika spalinowego w kierunku neutralności klimatycznej. Ale to nie uda się bez odpowiednich zachęt. 

Dzięki paliwom syntetycznym nowe pojazdy z silnikami spalinowymi będą mogły być eksploatowane w sposób całkowicie neutralny dla klimatu. Inwestycje w produkcję paliw neutralnych pod względem emisji gazów cieplarnianych są więc w chwili obecnej najważniejszym punktem na liście. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News