Czas na facelifting w połowie cyklu życia pierwszego w historii SUV-a od hiszpańskiej marki. SEAT Ateca na 2021 rok otrzyma subtelne odświeżenie wyglądu, zaktualizowany skład zespołów napędowych, a także nową technologię bezpieczeństwa i łączności. Czy ten odświeżony SUV rozkocha w sobie Polaków?
Ateca kluczowa dla SEAT-a
Odnoszący największe sukcesy samochód typu SUV hiszpańskiej marki otrzyma pakiet ulepszeń na rok produktowy 2021. SEAT od 2016 roku sprzedał ponad 300 000 egzemplarzy tego modelu, co oznacza, że jest on niezwykle ważny dla dobra firmy. Dlatego też hiszpański producent nie decydował się na rewolucję i utrzymał dotychczasową, udaną formułę.
Nowe reflektory LED inspirowane najnowszym SEAT-em Leonem są najbardziej widoczną aktualizacją. Z przodu pojawiły się także nowy grill oraz zderzak. Z tyłu obserwujemy nowe tylne światła LED z dynamicznymi wskaźnikami (dla modeli FR i Xperience) oraz zderzak z nowymi osłonami rur wydechowych.
Nowa konstrukcja zderzaków sprawia, że Ateca jest o 11 mm dłuższa. Szerokość i wysokość samochodu pozostaje niezmieniona. Bardziej subtelne zmiany obejmują także logo „Ateca” na tylnej klapie, nowe wzory felg oraz zaktualizowaną paletę kolorów.
Co słychać w środku?
Wewnątrz odnowiony SEAT Ateca oferuje wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala i ulepszony system multimedialny z ekranami o przekątnej 8,25 lub 9,2 cala. Skórzana kierownica jest całkiem nowa, podobnie jak panele drzwi z nowymi materiałami i przeszyciami.
Jeśli zaś chodzi o łączność, Ateca zyskuje nowy system rozpoznawania głosu. Bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem systemu Full Link. Nowa aplikacja SEAT Connect oferuje zdalne sterowanie wieloma funkcjami. W tym parkowanie, zamykanie i otwieranie drzwi, a także dostęp do danych dotyczących jazdy i zasięg. Cztery złącza USB-C i ładowanie telefonu bezprzewodowo są teraz standardem dla wszystkich modeli.
Zerknijmy pod maskę: tam króluje benzyna i Diesel
Odświeżony skład zespołu napędowego obejmuje trzy turbodoładowane jednostki benzynowe TSI i dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne TDI.
Trzyclindrowy 1-litrowy silnik TSI o mocy 110 KM z turbiną o zmiennej geometrii w połączeniu z manualną skrzynią otwiera gamę silników. Następny jest czterocylindrowy TSI o mocy 150 KM i pojemności 1,5 litra. Ta jednostka posiada m. in. system Active Cylinder Management i dostępna będzie z 6-biegowym manualem i 7-biegowym DSG. Najlepszą jednostką benzynową będzie 2-litrowe TSI o mocy 190 KM wyposażoną w przekładnię DSG i układ 4Drive AWD.
Jeśli zaś chodzi o silniki wysokoprężne, klienci będą mogli wybierać między wersją 2.0 TDI o mocy 115 KM z sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub 2-litrowym TDI o mocy 150 KM oferowanym z manualem lub DSG.