Nowy super-wydajny silnik. Waży 30 kg i ma 544 KM! To prawdziwa rewolucja

Nowy super-wydajny silnik. Waży 30 kg i ma 544 KM! To prawdziwa rewolucja

silnik-elektryczny-30-kg-544-km

Podaj dalej

Waży zaledwie 30 kilogramów, ale dostarcza 544 KM! Ten nowy silnik elektryczny to prawdziwa rewolucja, która może na dobre wyprzeć silniki typu Diesel. Jednostka wyprodukowana przez British Integral nosi nazwę e-Drive i oferowany jest w różnych wariantach mocy. Brytyjczycy wyrażają gotowość do produkcji. 

Diesel i benzyna w tarapatach?

silnik-elektryczny-30-kg-544-km

Konstruktorzy i producenci samochodów elektrycznych cały czas poszukują wydajności. Ta w głównej mierze zależy od baterii, ale tak naprawdę zależī od wielu elementów. Silnik to obszar ogromnych inwestycji i prac rozwojowych. 

Nawet silniki pierwszej generacji mogły cieszyć się niezłą wydajnością, ale w przyszłości silnik elektryczny będzie znacznie lepszy. Najnowsze wiadomości w tym względzie pochodzą z Wielkiej Brytanii, gdzie oddział firmy Integral Powetrain zaprezentował nową rodzinę CTSM242. Ten silnik to wynik ponad 20 lat prac i ma niezwykle interesujące parametry. 

Jednostki produkowane są w nowoczesnej fabryce w Milton Keynes zgodnie ze standardami przemysłu motoryzacyjnego. Silnik oparty jest na technologii Core. To szczególna architektura, która łączy skrupulatny projekt części elektromagnetycznej z systemem zarządzania temperaturą. 

Ogromna moc i niewielkie rozmiary

silnik-elektryczny-30-kg-544-km

Nie są one jednak absolutną nowością – zdobyły już uznanie w branży hipersamochodów i samochodów wyczynowych. Brytyjska firma zdecydowała się rozszerzyć jednak ich zastosowanie do bardziej przyziemnych samochodów. 

Nowe silniki z rodziny CTSM242 są bardzo kompaktowe – ważą tylko 30 kg. W swojej najmocniejszej wersji silnik rozwija moc 400 kW (544KM) i maksymalny moment obrotowy w wysokości 520 Nm. Maksymalna prędkość obrotowa wynosi 15 000 obr/min. 

Dzięki technologii inwerterowej ze zredukowaną prędkością obrotową 7500 obr/min silnik utrzymuje swoją sprawność na poziomie 97%. Są one gotowe do produkcji – ale czy znajdą zastosowanie i uznanie producentów? 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News