Nowy podatek uderzy w samochody z silnikami spalinowymi. Będzie drożej nawet o 300%!

Nowy podatek uderzy w samochody z silnikami spalinowymi. Będzie drożej nawet o 300%!

podatek-skoda-octavia-rs

Podaj dalej

Najbardziej pożądane samochody z silnikami spalinowymi będą dużo droższe. Od 2021 roku podatek na niektóre z nich wzrośnie nawet dwukrotnie. Wszystko to związane jest oczywiście z emisjami CO2, które rządy wielu państw chcą zredukować do poziomu równego zeru. Francja po raz kolejny pokazuje całej Europie drogę, jaką obejmie. 

To koniec zabaw za kierownicą

renault-megane-podatek

Francuzi już dziś mają jedne z najwyższych podatków na samochody spalinowe, a te wzrosną niemal dwukrotnie od 2021 roku. W wyniku powyżej nowy Renault Megane RS będzie kosztował pierwszego właściciela aż… 40 000 zł więcej samego podatku! 

Ten podatek z pewnością zabije popularne hot hatche i szerszy sektor samochodów wyczynowych. Konsekwencje będą miały też znaczny wpływ na inne rynki w Europie. Francja zasadniczo zamyka możliwość zakupu samochodów o wysokich osiągach, więc ten niegdyś silny rynek nie będzie w stanie wspierać żadnych uzasadnień biznesowych przedstawionych przez producentów. Oznacza to ni mniej ni więcej wycofywanie kolejnych sportowych modeli z oferty. 

Na globalnym rynku koszty sprzedaży są analizowane do ostatniego grosza. To oznacza, że za sprzedażem modeli o wysokich osiągach muszą stać rozsądne argumenty. Nikt nie będzie produkował hot hatchy, bo są fajne i wszyscy je kochają. 

Volkswagen-Golf-GTI-Clubsport-5

Nowy podatek zabije hot hatche

W 2021 roku stawki zaczną obowiązywać od podatku w wysokości 50 euro od samochodu na poziomie 133 g/km CO2. Jeśli samochód będzie emitował 218 g/km, podatek może wzrosnąć do oszałamiających 29 070 euro. 

Przepisy te od jakiegoś czasu wisiały już w powietrzu, a Renault Sport powoli wycofywało się z sektora, w którym firma była liderem. Tak pod względem innowacji, jak i sprzedaży. Clio już umarło, a obecny Megane RS już jest tylko kwestią czasu. 

Nowy podatek wstrzymał już sprzedaż Hyundaia i30 N, Toyota i Subaru wycofały odpowiednio GT86 i BRZ. Kia Stinger nigdy nawet nie dotarła do Francji. Obecnie wiadomo, że Megane RS obejmie proces elektryfikacji, ale o wersji Trophy możemy chyba zapomnieć. 

SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? MEGA PROMOCJE NA ŚWIĘTA!

toyotagt86

Elektryfikacja

Tą drogą podąża też Peugeot Sport, który już planuje hybrydowy 508 PSE o mocy 355 KM. Jednostka spalinowa będzie miała „zaledwie” 197 KM i 1,6 litra pojemności. To pozwoli uniknąć podatku od sprzedaży opartego na emisji CO2. Wszystkie modele nowej generacji 208 i 308 GTi będą wykorzystywać tę samą zasadę. 

Wydaje się, że hybrydowe układy napędowe typu plug-in są obecnie jedynym rozsądnym rozwiązaniem dla producentów. Jeśli samochód może przejechać więcej niż 50 km na samym zasilaniu elektrycznym, nie podlegają podatkowi od emisji CO2. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News