Nowy Peugeot 308 został zaprezentowany w nadwoziu kombi. Samochód ma 4,64 metry długości i ma bardzo dynamiczny wygląd. Francuski kompakt dostępny będzie także w wersji hybrydowej typu plug-in, ale nie zabraknie też silników tradycyjnych.
Nowy Peugeot wygląda magnifique
W sieci zadebiutował dziś Peugeot 308 w wersji kombi. Wariant nadwozia wydłuża samochód w porównaniu do obecnej generacji do 4,64 metrów, przy tym samym rozstawie osi. Większym rozmiarom towarzyszy też styl, który wyraźnie nawiązuje do nowego 308.
Peugeot przemodelował przód samochodu, dodając szerokie boki i idealnie poziomy dach, a także bardzo masywny tył. Nowy 308 SW, który pojawi się w salonach na początku 2022 roku, będzie produkowany we francuskiej fabryce w Mulhouse.
Kombi wygląda naprawdę sportowo. Mamy ostrza świateł do jazdy dziennej skrzyżowane z bocznymi liniami. Do tego wyraźne linie nad uchwytem tablice rejestracyjnej. Ten design może nie trafiać do wszystkich, ale z pewnością wyróżnia się na tle innych.
Klasyczne kombi, dużo miejsca
Peugeot zrezygnował z wyglądu typu Shooting Brake, który wymusiłby poświęcenie przestrzeni ładownej. A to zawsze była flagowa pozycja dla wszystkich kupujących 308 w nadwoziu kombi. Pojemność wynosi więc 608 litrów, a przy złożonych fotelach mamy aż 1634 litry. To bardzo podobne liczby do poprzednika, ale 6 cm długości więcej oznacza, że więcej wygody otrzymają pasażerowie.
Kombi otrzyma także nową gamę silników. Klienci do wyboru będą mieli 110- lub 130-konną benzynę, a także silnik typu Diesel o mocy 130 KM. Jeśli chciałbyś coś mocniejszego, musisz wybrać hybrydę plug-in (180 KM lub 225 KM). Wszystkie warianty występują w napędzie na przód z 6-biegowym manualem lub 8-stopniowym automatem – w zależności od wybrane jednostki.
W przypadku wersji plug-in oficjalne dane Peugeota mówią o 60 lub 59 kilometrach autonomii w trybie czysto elektrycznym. Ładowanie z linii energetycznej o mocy 7,4 kW ma zająć niecałe 2 godziny.