Następny Opel Astra otrzyma zupełnie nowy, elegancki wygląd. Niemiecki producent skorzysta ze stylistyki „Vizor”, całkowicie nowej technologii i zelektryfikowanych układów napędowych.
Nowy Opel Astra uzyska bardzo efektowny wygląd. Samochód będzie wyposażony w cyfrowy pulpit nawigacyjny „Pure Panel” Opla. Oprócz silników benzynowych i typu Diesel pojawią się także elektryczne i hybrydowe układy napędowe typu plug-in.
Całkowicie nowy Opel Astra został zaprezentowany w zestawie nowych zwiastunów jeszcze przed oficjalną premierą, która będzie miała miejsce w tym roku. Dalsze szczegóły zostaną ujawnione w nadchodzących tygodniach, ale Opel potwierdził już, że model ósmej generacji otrzyma zupełnie nowy design.
Jest on zapożyczony z najnowszego crossovera Mokka. Opel Astra po raz pierwszy otrzyma też gamę zelektryfikowanych układów napędowych. Niemiecki producent ma nadzieję, że stylizacja nowej Astry, która będzie pierwszą po mariażu z gigantem Stellantis, pomoże jej wyróżnić się na tle rywali, takich jak VW Golf, Ford Focus, czy Honda Civic.
Opel Astra 2021: projekt
Zdjęcia poglądowe pokazują, że Astra otrzyma nowy przód, który nazywa się stylistyką „Vizor”. Obejmuje on całkowicie wygładzony przedni grill i skierowane do góry reflektory LED. Są one zaprojektowane tak, aby płynnie stapiały się ze sobą w jeden ciągły panel na całą szerokość samochodu.
Z tyłu samochód otrzyma nowy znaczek z napisem „Astra” na klapie, a także nowy kanciasty zderzak. Choć wszystkie szczegóły nie zostały jeszcze ujawniony, możemy spodziewać się, że samochód dostępny będzie w odważnej palecie kolorów. Nie wykluczamy także szerokich opcji personalizacji, takich jak czarny dach, czy szeroka gama wzorów felg aluminiowych.
Wnętrze i technologia
Zdjęcia poglądowe potwierdzają, że nowa Astra będzie wyposażona w dwuekranowy system multimediów Pure Panel. Znamy go już z nowej Mokki i łączy w sobie 7- lub 10-calowy ekran dotykowy z 10- lub 12-calowym zestawem wskaźników. Pojedyncze obramowanie sprawia, że wyglądają jak jeden duży wyświetlacz.
Deska rozdzielcza zachowa fizyczne przyciski sterujące podstawowymi funkcjami, takimi jak klima czy głośność. Prawdopodobnie pojawi się nowa łączność online, a niektóre modele otrzymają szereg ulepszeń technologicznych.
Nowa kierownica z trzema ramionami i przyciskami multimediów dopełnia całego wnętrza. Opel twierdzi, że będzie ono bardziej ekskluzywne – głównie za sprawą materiałów wysokiej jakości, miękkim powierzchniom i bardziej wygodnym siedzeniom.
Silnik, osiągi, platforma
Nowa Astra będzie osadzona na platformie Stellantis EMP2, która stanowi również podstawę nowego Peugeota 308. Choć gama silników nie została jeszcze ujawniona, Opel potwierdził, że będzie on dostępny z elektrycznym układem napędowym – obok benzyny i Diesla. Możemy spodziewać się też niskoemisyjnego hybrydowego układu napędowego typu plug-in.
Pomimo nowej stylistyki nowa Astra wciąż ma być bardzo praktyczna. To mus, jeśli ma być konkurencją dla rodzinnych hatchbacków. Bagażnik powinien oferować pojemność 370 litrów, którą znajdziemy w dzisiejszej Astrze. Dostępna będzie także wersja kombi Sport Tourer.