Nowa Dacia Duster 2022. Wyciekły pierwsze szpiegowskie zdjęcia - najtańszy SUV wygląda świetnie! [GALERIA]

Nowa Dacia Duster 2022. Wyciekły pierwsze szpiegowskie zdjęcia - najtańszy SUV wygląda świetnie! [GALERIA]

dacia logo predkosc

Podaj dalej

Dacia Duster to samochód cieszący się w Polsce niesłabnącą popularnością. Najtańszy SUV w obecnej formie pozostaje niezmieniony od 2017 roku. Został zaprezentowany podczas targów we Frankfurcie. Rumuński producent planuje jednak przeprowadzenie gruntownego faceliftingu pod koniec 2021 roku. Wyciekły pierwsze szpiegowskie zdjęcia – jest nieźle! 

Nowa Dacia wygląda świeżo

2022-dacia-duster-facelift

Choć nowa Dacia Duster po liftingu wciąż będzie oparta na podstawach pierwszej generacji, samochód zyskuje bardzo dużo z wizualnego punktu widzenia. Kompaktowy crossover jest wyraźnie zainspirowany nowymi Loganem, Sandero czy Sandero Stepway. Widzimy to na poniższych zdjęciach. 

Samochód oparty będzie na architekturze CMF-B od Renault, a przednie reflektory zyskają kształt litery Y. Sfotografowany przez członków grupy Dacia Duster Trails & Technical na Facebooku, samochód ma minimalny kamuflaż oraz zmieniony kształt tylnych świateł. 

2022-dacia-duster-facelift-2

Oba testowe samochody mają podwójne szprychowe felgi z czarnymi akcentami. Ich konstrukcja jest podobna, ale różni się od felg oferowanych przez Dacię w topowych wersjach wyposażeniowych SL Blueline i Prestige. 

Trochę Nissan, trochę Renault

2022-dacia-duster-facelift-2

Prototyp w ciemnym kolorze na przednim błotniku ukrywa znaczki 4WD, co sugeruje, że Dacia nie zamierza porzucać napędu na wszystkie koła na rzecz tańszej opcji przednionapędowej. Ten napęd z centralnym mechanizmem różnicowym pochodzi od Nissana. 

Jeśli chodzi o opcje silnikowe, Dacia przewiduje aż sześć jednostek na rok modelowy 2021. Listę otwierają trzycylindrowe turbodoładowane TCe 90, a następnie czterocylindrowe TCe 130 i TCe 150. Wśród silników typu Diesel znajdziemy dacii 95 i dni 115. Ostatnią jednostką będzie TCe ECO-G 100. 

2022-dacia-duster-facelift-2

Niektórzy z niecierpliwością wyczekują na pojawienie się hybryd i systemu E-Tech od Renault. Nie wiadomo jednak, czy rumuński producent uzyska do nich dostęp. Czynnikiem ograniczającym może być tutaj niskobudżetowa platforma B0, której początki sięgają jeszcze 2002 roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News