Nie uwierzysz, jak szybkie jest 530-konne Audi RS4 Avant po tuningu ABT. Najlepsze kombi na rynku?

Nie uwierzysz, jak szybkie jest 530-konne Audi RS4 Avant po tuningu ABT. Najlepsze kombi na rynku?

Audi RS4 kombi ABT

Podaj dalej

W tym roku niemiecki tuner ABT był na ustach wszystkich głównie za sprawą pakietu RS6-R dla najnowszego Audi RS6 Avant. To jednak nie koniec rewelacji przygotowanych przez tunera, który w swojej ofercie ma także pakiet aktualizacji dla młodszego brata – Audi RS4 Avant.

Tuning ABT dla polifta

Audi RS4 kombi ABT

Mniejsze kombi otrzymało gruntowny lifting w październiku 2019 roku. To oznaczało dla ABT Sportsline tylko jedno. Konieczne było ponowne odświeżenie szybkiego kombi. 

Zmodyfikowane RS4 Avant zostało sfilmowane w Niemczech przez portal Auditography. Ciemne wykończenie idealnie pasuje do szybkiego kombi od Audi Sport, a czerwone zaciski hamulcowe dopełniają świetny efekt. 

Rywal Mercedesa-AMG C63 Estate otrzymał ogromne 21-calowe koła, a także nowy, bardziej groźny (z 4 końcówkami!) wydech. 

Nie tylko groźny look

Audi RS4 kombi ABT

To wszystko idzie oczywiście w parze z dodatkową mocą. 2,6-litrowy silnik V6 z podwójnym turbo wyciska obecnie 530 KM i 680 Nm momentu obrotowego. To aż o 80 KM i 80 Nm więcej niż seryjnie. 

Dzięki temu kombi po kuracji ABT rozpędzi się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,55 sekundy. Standardowe Audi RS4 Avant również jest szybkie, bo rozpędzi się do setki w 4,1 sekundy. 

Hybrydowa przyszłość RS?

ABT w swojej ofercie ma także pakiety dla hybrydowych silników w RS6-E i Q5 TFSIe, które wykręcają ponad 1000 KM. To był sprytny ruch ze strony niemieckiego tunera, bowiem RS4 Avant nowej generacji również zostanie zelektryfikwoany. Mniejszy z dwóch kombi od Audi Sport otrzyma hybrydowy układ napędowy typu plug-in.

Audi RS4 kombi ABT 

Hybrydą ma zostać także Audi RS6 Avant. Audi Sport zasugerowało, że sportowa wersja może zejść na elektryczną ścieżkę. Ten sam los najprawdopodobniej czeka RS7 Sportback, jako że pojazdy korzystają z praktycznie tego samego układu napędowego.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News