Najnowsza Skoda Fabia przyłapana bez żadnego kamuflażu! Czeski kompakt wygląda świetnie [ZDJĘCIA]

Najnowsza Skoda Fabia przyłapana bez żadnego kamuflażu! Czeski kompakt wygląda świetnie [ZDJĘCIA]

nowa-skoda-na-rynku

Podaj dalej

W gamie małych samochodów Grupy Volkswagena cały czas brakuje jednego odświeżonego kompaktu. Skoda Fabia trzeciej generacji weszła na rynek dopiero w 2014 roku, a poniższe zdjęcia pokazują, że najnowszy kompakt jest już praktycznie gotowy. 4 generacja łączy dobrze znane wzornictwo z elementami zapożyczonymi z Octavii. 

Kiedy nowa Skoda?

2021-skoda-fabia-spy-photo

Nowa Skoda Fabia pojawi się na rynku jeszcze w tym roku, ale tylko w wersji 5-drzwiowej. Aż do 2023 roku będziemy musieli poczekać na wersję kombi. Wszystko ze względu na eksluzywną niszę rynkową, w jakiej znalazła się obecna Fabia Combi. 

Poza tym, Fabia w wersji kombi byłaby rywalem dla Scali, co na pewno nie jest po myśli Skody. Nie można też wykluczyć, że to właśnie model Scala stanie się w przyszłości „Fabią Combi”. Te dwa samochody dzieli tylko 10 cm różnicy. 

2021-skoda-fabia-spy-photo-2

2021-skoda-fabia-spy-photo-2

Wracając jednak do 5-drzwiowej nowej Fabii. Wizualnie samochód pozostaje wierny jej kultowym już liniom. Przednia sekcja z dużym grillem nawiązuje do obecnej Octavii, chociażby wąskimi reflektorami LED. Z tyłu światła sięgają aż do tylnej klapy i wydaje się, że Fabia będzie wykazywać pewne podobieństwa do Kamiqa. 

Fabia będzie jak Polo, czy Ibiza

Obszar wokół słupka C jest nieco zakamuflowany, podobnie jak dolna połowa drzwi. Tam znajdziemy klamki do drzwi użyte także w Polo i Ibizie. Ogólnie rzecz biorąc samochód jest dużo szerszy od swojego poprzednika. Na zdjęciach znajdziemy też czerwoną, bardziej sportową wersję Monte Carlo. 

2021-skoda-fabia-spy-photo-2

Jeśli chodzi o zastosowaną technologię, Skoda będzie czerpać z Polo i jego braci, z którymi dzieli platformę MQB-A0. Wewnątrz znajdziemy dużo cyfrowych gadżetów, a pod maskę trafią łagodne hybrydy. Jedną z nich będzie najprawdopodobniej 110-konny 1.0 TSI e-Tec, jak nazywa się go w Octavii. 

Podstawową jednostką prawdopodobnie będzie wolnossący silnik o pojemności 1 litra i mocy 80 KM pochodzący z Polo. W użyciu ma być też 95-konny i 150-konny TSI. Silników typu Diesel nie ma w Fabii od czasu liftingu w 2018 roku. 

2021-skoda-fabia-spy-photo-2

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News