Nagły zwrot akcji w sprawie zakazu Diesla i benzyny? Producenci alarmują - to się nie może udać!

Nagły zwrot akcji w sprawie zakazu Diesla i benzyny? Producenci alarmują - to się nie może udać!

diesel

Podaj dalej

Unia Europejska chce jak najszybszego wprowadzenia zakazów dla silników typu Diesel i benzynowych. Okazuje się jednak, że producenci mogą nie być w stanie nadążyć za popytem na pojazdy elektryczne. Czy to oznacza, że zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym zostanie jednak przesunięty na późniejszy termin?

Zakaz dla silników typu Diesel opóźniony?

diesel-greenpeace-zakaz-benzyna-paliwo-spalinowe

Według nowego raportu rynkowego najsilniejszą pozycję w łańcuchu dostaw baterii litowo-jonowych mają Chiny. Na ten moment zachowują oni szacunkowo 80% światowej rafinacji surowców, 77% pojemności ogniw i 60% produkcji komponentów. 

Z badań wynika, że choć USA i Europa nie są przygotowane najgorzej, może się okazać, że to nie wystarczy. Raport ostrzega, że Wielka Brytania może zostać w tyle już w 2025 roku. 

Kraje desperacko chcą zwiększyć swoją pozycję w branży. Sprzedaż pojazdów elektrycznych zaczęła gwałtownie rosnąć i trend ten będzie podtrzymany w najbliższych latach. Rządy wprowadzają kolejne zakazy i obostrzenia dla dostępności samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel. 

Dominacja Chin na rynku akumulatorów litowo-jonowych jest wyraźnym wskaźnikiem, dlaczego Tesla otworzyła fabrykę w Szanghaju, gdzie od 2019 roku produkuje Model 3 i Model Y. Kolejna dekada będzie szczególnie interesująca, ponieważ Europa i USA będą próbowały stworzyć własnych liderów w dziedzinie baterii, aby rzucić wyzwanie azjatyckim operatorom. 

volkswagen-diesel-benzyna-unia-europejska

Za mało zakładów produkcji ogniw

Wraz ze wzrostem popytu na samochody elektryczne rośnie zapotrzebowanie na zakłady produkcji ogniw. Na ten moment Europa jest jeszcze daleko w lesie. Narody europejskie wydają się być gotowe zakazać sprzedaży samochodów osobowych z silnikami benzynowymi i typy Diesel. Jednakże, na ten moment, producenci nie będą w stanie sprostać oczekiwaniom klientów. 

Chiny wciąż pozostają największym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie. W użyciu jest tam 2,3 miliona elektryków, co stanowi prawie połowę światowego rynku samochodów bezemisyjnych. Również w tym względzie Europa i Stany są daleko w tyle, z odpowiednio 1,2 i 1,1 milionami samochodów elektrycznych w 2019 roku. 

diesel

W całych Chinach tylko 5,2% samochodów jest elektrycznych. W tej statystyce przoduje Norwegia, gdzie aż 56% pojazdów napędzanych jest energią elektryczną. Pojazdy elektryczne stanowią również 26% i 15% wszystkich samochodów odpowiednio w Islandii i Holandii. W Wielkiej Brytanii ten wynik to zaledwie 2%. 

https://testsite.wrc.net.pl/is-swoja-przygode-z-ciezkim-transportem-zakonczyl-po-3-dniach-itd-wyslala-tego-gagatka-na-przymusowe-wakacje

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News