Twój samochód wyświetla błędy i usterki, których w rzeczywistości nie ma? Ciągłe wizyty i płacenie „za nic” u mechanika to nie tylko strata czasu, ale i pieniędzy. Check engine w silnikach benzynowych i typu Diesel może oznaczać naprawdę wszystko i wcale nie musisz jechać z tym do najbliższego warsztatu. Można temu zaradzić za pomocą stosunkowo niedrogiego urządzenia.
Masz benzynę lub silnik typu Diesel?
Z pomocą tego urządzenia będziesz mógł samodzielnie odczytać, a nawet usunąć kody błędów.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz warsztat, czy jesteś „zwykłym” użytkownikiem benzyny lub silnika typu Diesel. Kody błędów zawsze odczytywane są za pośrednictwem pokładowego interfejsu diagnostycznego (OBD2). Gniazdo OBD2 zazwyczaj znajduje się w okolicach kierownicy.
Za pomocą urządzeń diagnostycznych OBD2 kody błędów elektroniki można odczytać, a także usunąć. Wszystko to z pomocą 16-stykowego złącza. W warsztacie mechanik zwykle podłącza laptopa, ale to nie jedyne rozwiązanie. Zazwyczaj za taką operację musimy zapłacić około 100 złotych.
Nawet dla amatorów
Można też zastosować inne urządzenia, takie jak prezentowane poniżej. Ten czytnik ma nawet adapter Bluetooth, który może bezpośrednio łączyć się z waszym smartfonem. Dzięki niemu będziemy mogli odczytać kody błędów, a nawet je usunąć. Samodzielnie, bez wizyty u mechanika!
Urządzenie wpina się do gniazda OBD2 samochodu, a następnie będziemy wiedzieć już wszystko. Kody błędów pojawiają się na 2,2-calowym wyświetlaczu LCD. Jak mówi producent tego urządzenia OD-150.rw nawet amatorzy radzą sobie z tym całkiem nieźle.
Oznaczenie „RW” w nazwie urządzenia oznacza oczywiście odczyt i zapis. Dzięki temu będziemy mogli nie tylko odczytać kody, ale także na stałe usunąć je z pamięci wbudowanej elektroniki naszego samochodu. Choć samodzielne usuwanie kodów nie jest zalecane, jeśli mamy pewność, że błąd faktycznie nie istnieje (np. powtarzał się wielokrotnie), będziemy mogli zrobić to samo.
Check engine pokonany
Urządzenie diagnostyczne firmy Lescars jest odpowiednie dla samochodów wszystkich producentów. Może być używane tylko z interfejsem OBD2, który został wprowadzony dla benzyn w 2001 roku i dla silników typu Diesel w 2004. Oznacza to, że wśród swoich zmotoryzowanych znajomych czy rodziny wystarczy tylko jedno takie urządzenie.
OD-150rw kosztuje zaledwie 23 euro, więc spłaci się po zaledwie jednej „wizycie” u mechanika.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE