Volkswagen w całej swojej historii miał kilka niezapomnianych kampanii reklamowych, a najnowsza dotycząca nowego Golfa ósmej generacji również przejdzie do historii. Niestety, nie będzie kojarzyła się nam ona dobrze. Została uznana za rasistowską i VW musiał wycofać się z jej publikacji.
Seria niefortunnych zdarzeń
Klip pojawił się na firmowych kanałach społecznościowych. W filmie oglądamy czarnoskórego mężczyznę sprawdzającego zupełnie nowego Golfa. Wtem pojawia się biała ręka, „chwyta” mężczyznę i przenosi go do drzwi restauracji i wrzuca do środka.
Co gorsza, nazwa restauracji to „Petit Colon”, co według BBC przekłada się na „Małego Kolonistę”. Niemcy oczywiście skolonizowały część Afryki i zabiły setki tysięcy Afrykanów.
Niestety, to nie koniec złych wieści, ponieważ w reklamie pojawia się slogan „Der Neue Golf” (Nowy Golf). Choć brzmi to dość niewinnie, BBC zauważa, że litery pojawiając się tworzą słowo „neger”, co jest niemieckim odpowiednikiem obraźliwego słowa „nigger”.
Ogromne oburzenie
Tych złych decyzji było tu po prostu za dużo, a oburzenie związane z reklamą szybko zyskało na sile. Volkswagen początkowo bronił tych reklam, ale w końcu wycofał się wydał oświadczenie, w którym czytamy.
– W pełni rozumiemy obrzydzenie i gniew w odpowiedzi na wideo. Jest całkiem jasne, że ten film jest błędny i niesmaczny. Zdecydowanie dystansujemy się od niego i przepraszamy.
Niemiecka firma obiecała, że przeprowadzi dochodzenie w sprawie procesu zatwierdzania reklamy. Producent samochodów dodał, że nie toleruje żadnej formy rasizmu, ksenofobii ani dyskryminacji. To całkiem odwrotne od ich wcześniejszego oświadczenia, w którym poinformowali, że są zaskoczeni i zszokowani, że ich film na Instagramie może być tak źle zrozumiany.