Stało się! Kolejny producent całkowicie rezygnuje z silnika typu Diesel. Stawia wszystko na jedną kartę

Stało się! Kolejny producent całkowicie rezygnuje z silnika typu Diesel. Stawia wszystko na jedną kartę

Diesel

Podaj dalej

Silnik wysokoprężny? Nie… Przecież mamy swoje ukochane elektryki! Na horyzoncie pojawił się właśnie kolejny producent, któremu Diesel nie jest do niczego potrzebny. Honda wycofuje swój model HR-V z silnikiem wysokoprężnym ze sprzedaży w Wielkiej Brytanii, co może zwiastować dużo bardziej globalne zmiany w gamie japońskiego producenta. 

Żegnamy kolejne jednostki typu Diesel

Honda wirus COVID-19

Honda jest przekonana o słuszności swojej decyzji. Producent mocno wierzy, że modele z silnikami hybrydowymi będą służyć kierowcom równie dobrze, co stary dobry Diesel. Kierowcy na wyspach będą mogli więc ze skutkiem natychmiastowym kupić model HR-V tylko z silnikiem benzynowym, hybrydowym lub – wyłącznie elektrycznym.

W ciągu ostatnich kilka lat Honda systematycznie eliminowała najbardziej zanieczyszczające układy napędowej w całej firmie. Wprowadzenie hybrydowego systemu i-MMD odegrało w tym procesie kluczową rolę. Jednak nie bez znaczenie pozostaje też wprowadzenie nowego modelu Jazz w hybrydzie. 

Niedawne wprowadzenie na rynek zelektryfikowanej Hondy jest jednak tylko zapowiedzią tego, co nadejdzie. W pełni elektryczny crossover, oparty na tej samej platformie, pozostaje już tylko kwestią czasu. Oprócz rezygnacji z silnika typu Diesel w swojej gamie, Honda przyspiesza też termin elektryfikacji istniejącej gamy. Wszystkie jednostki spalinowe mają otrzymać wersję hybrydową w ciągu najbliższych trzech lat. 

honda-poduszka-powietrzna-kierownica

Honda ma plan

Rzecznik marki powiedział: – Honda przyspieszyła plany dotyczące zelektryfikowania wszystkich modeli samochodów głównego nurtu w Europie z 2025 na 2022 roku. Nasza technologia hybrydowej benzyny odegra kluczową rolę w osiągnięciu tego celu. W związku z tym planujemy zaprzestanie europejskiej produkcji silników typu Diesel do końca 2022 roku. Jednak na poziomie lokalnym, w Wielkiej Brytanii, już teraz zaprzestajemy sprzedaży jednostek wysokoprężnych. 

Ostatnie modele HR-V z silnikiem typu Diesel będą dostępne u dealerów Hondy w UK jeszcze przez krótki czas jako pozostały zapas. Nie będzie można jednak zamówić już nowego samochodu z silnikiem wysokoprężnym. 

Spocona małpa w Audi, cwaniaczek w BMW i tankowanie za 30 złotych. Wielka księga steretotypów (cz. 1)

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News