Kierowco! Masz samochód z tym silnikiem? Musisz przygotować się na problemy

Kierowco! Masz samochód z tym silnikiem? Musisz przygotować się na problemy

Audi A4 B8

Podaj dalej

To oczywiste, że nasze samochody nie będą żyły wiecznie. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że po pewnym czasie rzeczy mogą zacząć się psuć. Wszystko zależy po części od właściciela, a po części od wszystkich elementów mechanicznych. Niektóre silniki są jednak wystawione na dużo większe ryzyko niż inne. Oto lista najbardziej zagrożonych wybuchem jednostek silnikowych. Masz taki silnik? Musisz być ostrożny! 

Problemy dotyczące silnika mogą być naprawdę drogie, jeśli nie masz pakietu serwisowego lub gwarancji. Dzięki obszernym danym zgromadzonym przez lata w raportach konsumenckich opracowano listę pojazdów, które mają najwięcej problemów z silnikiem. 

Audi A4

Jeśli zamierzasz kupić samochód używany, przejrzyj dokładnie tę listę! Wymienione samochody mają określony wiek, modele i silniki. W raporcie możemy poznać również przebieg, przy którym można spodziewać się problemów z silnikiem. Wylistowano także odpowiednie alternatywy dla pojazdów mniej awaryjnych. 

Co ciekawe, na liście są tylko dwa europejskie samochody i żadnych japońskich! 

Na szczęście listy samochodów, które mają najwięcej problemów z silnikiem znalazło się Audi A4 z roczników 2009-2010 z silnikiem 2 litry. Problemy z jednostką pojawiają się zazwyczaj przy przebiegu 160 000 – 200 000 km. 

Ford F-350

Jeśli chcesz podobny samochód, ale bez tych problemów, w raporcie wymieniane są Lexus ES, Infititi G oraz Acura TL. 

Na drugim miejscu znajduje się Ford F-350 z 2008 roku z 6,4-litrowym silnikiem Diesla. Tutaj problemy mogą pojawić się już przy 100 000 km, a w raporcie brakuje alternatyw dla tego pickupa. 

Kolejny na liście jest dziwaczny Chrysler PT Cruiser z 2001 roku. Jego 2,4-litrowa benzynowa jednostka może wywoływać problemy po przejechaniu 160 000 km. Zamiast tego raport sugeruje kupno Toyoty Matrix. 

1200px-Chrysler_PT_Cruiser_front_20071211

Pełną listę znajdziesz tutaj.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News