KIA naprawdę nie żartuje mówiąc o zmianach planu i skupieniu się na celach zrównoważonej mobilności. Koreański producent chce wprowadzić na rynek aż 11 nowych pojazdów elektrycznych na całym świecie. Pierwszym krokiem w rebrandingu marki była zmiana logo, teraz przyszła kolej na zmianę nazwy.
Po logo, nadszedł czas na nową nazwę

Część planu dotycząca wprowadzania na rynek samochodów elektrycznych już się zaczęła. Nowa KIA EV6 z ponad 500-kilometrowym zasięgiem ma pojawić się na amerykańskich drogach już na początku przyszłego roku. Zamówienia na pierwszą generację otworzą się z kolei w czerwcu.
KIA uważa, że jej nazwa jest najbardziej widocznym elementem całkowitej transformacji marki. Aby uczynić je jeszcze bardziej widocznym, firma postanowiła zmienić także logo. A jak będzie nazywał się teraz koreański producent?
Zmiana dotyczy narazie tylko sektora Ameryki Północnej. Tam firma zmieni nazwę z „KIA Motors America” na „Kia America”. Subtelna, ale jakże znacząca zmiana.
KIA tłumaczy nową nazwę
– W skali globalnej nasza marka wyostrza swoją tożsamość i definiuje zrównoważoną, celową strategię. Obejmuje ona nowe i przyszłe segmenty pojazdów, a także zwiększone wysiłki, do których jesteśmy teraz gotowi – powiedział Sean Yoon, prezes amerykańskiego oddziału Kii..
Nowe globalne logo zostało ogłoszone pod koniec zeszłego roku i ma wyglądać jak odręczny podpis. – Rosnący ruch dwóch ukośnych pociągnięć jest podkreślony przez ścięte końce i ujawnia nieoczekiwany podtekst „Ki” czyli „wznosić się”. Wąskie połączenia podkreślają siłę i energię ruchu, a szerokie proporcje trzech pionowych filarów wzmacniają stabilność i zapewniają pewny i zrównoważony wygląd.
KIA America pozostanie częścią Kia North America, która ma swoje zakłady w Gruzji i Meksyku. Zajmuje się obecnością marki w USA, Meksyku, a także w Kanadzie.
– To ważny i inspirujący okres w historii Kii. Dzisiejsze ogłoszenie sugeruje, że w USA jesteśmy w pełni dostosowani do globalnej strategii Kia Corporation i przygotowana do dalszego sukcesu.