Francuski gigant przemysłu oponiarskiego, firma Michelin, w 2018 roku wprowadził na rynek najnowszy model opony stworzonej dla entuzjastów jazdy po torach wyścigowych. Pilot Sport Cup 2 i Pilot Sport Cup 2 R są do dziś najlepszymi produktami dla osób lubiących wybrać się na Track Day. Czym jednak różnią się te dwa produkty?
Rekord na Nordschleife
W chwili premiery opony Michelin Pilot Sport Cup 2 Porsche zabrało swój model 911 GT3 RS na Nordschleife. Samochód pokonał 20,6-kilometrową pętlę Nordschleife w czasie poniżej 7 minut.
Ten sukces zachęcił francuskich inżynierów do dalszego rozwoju swojej opony. W wyniku tych prac powstał Michelin Pilot Sport Cup 2 R (Racing), czyli jeszcze bardziej sportowy model, wciąż dopuszczony do ruchu drogowego.
Celem firmy było zaoferowanie najlepszych osiągów doświadczonym kierowcom aut o dużej mocy silnika. Co istotne Pilot Sport Cup 2 R posiada homologację do jazdy drogowej, jednak jej przeznaczeniem są wyścigi. Producent przeprowadził testy opony na torze Nardo we Włoszech, które nie pozostawiają co do tego żadnych wątpliwości.
30% lepsza
Michelin Pilot Sport Cup 2 R oferuje o 30% lepszą skuteczność w porównaniu z poprzednią generacją tej opony. To oznacza średnio o 0,5 sekundy lepszy wynik na okrążenie podczas jazdy po torze!
Inżynierowie Michelin wykorzystali mieszankę zoptymalizowaną pod kątem przyczepności, której atuty pomagają zwyciężać kierowcom wyczynowym. Bieżnik Michelin Pilot Sport Cup 2 R jest stworzony do jazdy po suchym torze. Wyróżnia się zmniejszonymi nacięciami na zewnętrznej stronie opony, natomiast rowki centralne są bardziej proste.
Dla najbardziej wymagających aut
Większa sztywność opony ma zapewnić optymalną precyzję prowadzenia. Ponadto udało się powiększyć powierzchnię kontaktu opony z podłożem o blisko 10%. Dzięki temu Pilot Sport Cup 2 R może maksymalnie wykorzystać moc super sportowych aut.