Codziennie w Internecie pojawiają się kolejne samochody i silniki testowane na hamowni. Zazwyczaj mówimy jednak o liczbach kosmicznych, a tym razem na hamownię trafiła jednocylindrowa, 0,5-litrowa jednostka Diesla.
Ten jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik Kohlera napędzany olejem napędowym został umieszczony na hamowni.
Kanał Warped Perception na portalu YouTube właśnie dostarczył zupełnie nowy silnik wysokoprężny Kohlera do przyszłych projektów. Po uruchomieniu go po raz pierwszy, zespół postanowił przetestować, jaką moc wytwarza. Do testów wykorzystano trzy rodzaje paliw do silników wysokoprężnych. Pierwszym z nich był standardowy olej napędowy, ale także biodiesel i hydrodiesel.
Przy pierwszym uruchomieniu malutki silnik pracuje na standardowym oleju napędowym. Jednostka pracuje przez pięć minut przy pełnym otwarciu przepustnicy. Następnie zaczyna się właściwy test przy prędkości 2800 obr/min. Moc szczytowa, jaką wytworzyła malutka jednostka to 8,5 KM i moment obrotowy 21 Nm.
Drugi test wykonany został na biodiesli w tych samych okolicznościach. Wyniki są nieco niższe – 7,73 KM i 19,65 Nm momentu przy 2800 obr/min. Ostatni pomiar wykonano na hydrodieslu, który uwolnił pełny potencjał małego silnika. Tym razem zmierzono 8,83 KM i 21,7 Nm momentu obrotowego, który pojawił się przy 2900 obr/min.
Pod koniec filmu prezenter sugeruje, że zespół w przyszłości dołoży do 1-cylindrowca turbosprężarkę. Jesteśmy ciekawi ponownej wizyty na hamowni i rozmiaru poprawek, jakie wniesie turbodoładowanie.