Honda ujawniła, że cała firma została sparaliżowana przez wirus. Japońska firma walczy z cyberatakiem, który wpłynął na całą jej sieć i uniemożliwia jej dostęp do serwerów komputerowych. Podczas gdy cały świat walczy z COVID-19, Honda ma swojego wirusa do opanowania.
Honda z problemami nie tylko w Japonii
Japońska firma podzieliła się tą informacją na swoim koncie na Twitterze. Honda poinformowała, że ma problemy techniczne i z ich powodu zmuszona była przejść na offline. Wszystko przez wirusa.
Według wstępnych informacji wirus rozprzestrzenił się w całej sieci i wpłynął także na systemy produkcyjne poza Japonią.
– W tej chwili obsługa klienta Hondy i usługi finansowe mają problemy techniczne i są niedostępne. Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. Przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie.
Czy wirus dotknie klientów?
Honda ma nadzieję, że część funkcji zostanie przywróconych jeszcze dziś, lub najpóźniej w tym tygodniu. Jak podaje BBC, eksperci ds. cyberbezpieczeństwa uważają, że jest to atak ransomware, który umożliwia hakerom dostęp do zaszyfrowanych danych lub zablokowanie Hondy w jej systemach informatycznych.
Firma twierdzi jednak, że żadne wrażliwe dane nie zostały naruszone. Honda poinformowała, że w tym momencie widzi minimalny wpływ na ich działalność.
At this time Honda Customer Service and Honda Financial Services are experiencing technical difficulties and are unavailable. We are working to resolve the issue as quickly as possible. We apologize for the inconvenience and thank you for your patience and understanding.
— Honda Automobile Customer Service (@HondaCustSvc) June 8, 2020
Globalna dzialalność Hondy obejmuje wiele dziedzin, od motocykli, samochodów, motorsportu, kosiarek do trawy, przez pojazdy terenowe na inżynierii kosmicznej kończąc. W kontekście motocykli, jest to największy na świecie producent jednośladów, który utrzymuje ten tytuł od 1959 roku. Do końca 2019 roku Honda wyprodukowała 400 milionów egzemplarzy.
W szczytowym momencie Honda wyprodukowała 3 miliony motocykli w 1982 roku. Choć liczba ta spadła do 550 tys. W 2006 roku, nadal jest największym producentem motocykli na świecie.