Greenpeace chce jeszcze szybszego wprowadzenia zakazu silników typu Diesel! Ekolodzy mają nowe, ciekawe argumenty

Greenpeace chce jeszcze szybszego wprowadzenia zakazu silników typu Diesel! Ekolodzy mają nowe, ciekawe argumenty

diesel-greenpeace-zakaz-benzyna-paliwo-spalinowe

Podaj dalej

Zakaz sprzedaży samochodów benzynowych i z silnikami typu Diesel w 2030 roku może przynieść same korzyści. A przynajmniej takich argumentów używają naukowcy z Greenpeace. Ich najnowszy raport sugeruje, że przejście na pojazdy elektryczne stworzy nowe miejsca pracy. Ma też powiększyć PKB, a nie, jak wcześniej uważano, spowoduje szkody gospodarcze. 

Diesel to samo zło?

volkswagen-diesel-benzyna-unia-europejska

Nowy raport Greenpeace sugeruje, że zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel w 2030 roku w samej Wielkiej Brytanii stworzy dodatkowe 32 000 miejsca pracy. Odejście od silnika spalinowego ma także pomóc w rozwoju gospodarki. 

Rząd brytyjski konsultował się w sprawie przesunięcia zakazu sprzedaży nowych samochodów. Początkowo silniki benzynowe i typu Diesel miały być zakazane w 2040 roku. Ale rząd chciałby przesunąć ten termin na 2035, a nawet 2030. Ostateczny termin ma podać jeszcze przed końcem tego roku. 

diesel-benzyna-unia-europejska-2030

Nowe badanie opublikowane przez Greenpeace UK stwierdza, że termin 2030 doprowadziłby do stworzenia 32 000 nowych miejsc pracy. Co więcej, PKB Wielkiej Brytanii wzrosłoby o kolejne 0,2%, czyli równowartość 4,2 miliarda funtów. Przy założeniu, że rząd zdecyduje się zakazać sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi już w 2030 roku. 

Elektryki receptą na całe zło?

Wzrost zatrudnienia i wyższy poziom aktywności gospodarczej wynikający z przyspieszenia zakazu mogą zapewnić rządowi wzrost dochodów netto o 1,9 miliarda funtów.

diesel benzyna

Raport powstał przy współpracy firmy analitycznej Cambridge Econometrics i ocenia wpływ zakazu w 2030 roku. Pod uwagę wzięto m. in. wydatki konsumentów, emisje, dochody rządu, przemysł samochodowy i szeroko pojętą gospodarkę Wielkiej Brytanii w porównaniu z zakazem wprowadzonym w 2035 roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News