SUV musi dużo palić? To mit - nie uwierzysz w średnie spalanie tego 320-konnego Diesla!

SUV musi dużo palić? To mit - nie uwierzysz w średnie spalanie tego 320-konnego Diesla!

mercedes-diesel-moc-moment

Podaj dalej

Średni SUV to wygodny, mocny i zazwyczaj dobrze wyposażony krążownik. Zużycie paliwa nie zawsze jest niskie, ale też nie zawsze musi być wysokie. Potwierdza to Mercedes GLC 300, czyli Diesel z hybrydą. Nie uwierzysz w to spalanie! 

SUV i silnik typu Diesel w hybrydzie

Mercedes-Benz-GLC-X253-facelift-2019

Samochody hybrydowe typu plug-in z silnikami typu Diesel to prawdziwa rzadkość. W tej chwili jednym z niewielu Mercedesów, który łączy olej napędowy i elektryfikację jest GLC 300 4Matic EQ Power. 

Średni SUV z napędem na wszystkie koła, 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów i silnikiem hybrydowym plug-in 2.0 Diesel o mocy 320 KM osiągnął doskonałe średnie zużycie na poziomie 4 l/100 km. 

Przeglądając rankingi zużycia dla hybryd typu plug-in znajdziemy dużo interesujących wyników. Mercedes GLE 350 de 4Matic EQ Power wykorzystuje większy akumulator i jest w stanie zbić spalanie do 3,95 l/100 km. 

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC und GLC 300 e 4MATIC: Neue Plug-in-Hybride der dritten Generation: Der nächste Sprung bei der ReichweiteMercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC and GLC 300 e 4MATIC: New third-generation plug-in hybrids: The next jump in operatin

Ford Kuga jeszcze lepszy niż Mercedes

Jeszcze lepszy jest Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid 2WD, który z napędem na przednią oś spalił rekordowe 3,8 l/100 km. Bezpośrednim konkurentem Mercedesa, ale bez silnika typu Diesel na pokładzie, jest Audi Q5 55 TFSI, który spali jednak nieco więcej, bo 5,25 l/100 km. 

Nie zapominajmy, że Mercedes GLC 300 de 4Matic EQ power oprócz mocnego i oszczędnego silnika ma też mnóstwo wyposażenia. Znajdziemy w nim między innymi elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne, reflektory Multibeam czy dwukolorowe skórzane wnętrze. 

SUV jest dosyć duży na zewnątrz (4,65 m długości), ma także sporo miejsca dla pasażerów. Ponadto, GLC może pokonać od 40 do 50 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, więc jazda „na codzień” może być jeszcze tańsza. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News