Alejandro Mesonero-Romanos opuścił stanowisko szefa projektowania w firmie Dacia. Stanowisko to objął po przejściu z siostrzanego Renault zaledwie rok temu. Wiemy już kto go zastąpi, natomiast nie wiemy, czym zaowocuje to w przyszłości. Czy samochody Dacia będą jeszcze tańsze?
Dacia przeprowadza małą rewolucją
Mesonero-Romanos w firmie Renault pełnił funkcję szefa projektowania w dziale Global Access. W lipcu szef Renault, Luca de Meo awansował go jednak do firmy Dacia. Teraz tymczasowo zostanie zastąpiony przez obecnego szefa projektowego Global Access Davida Duranda.
Renault nie potwierdziło jeszcze, kto zostanie powołany na to stanowisko długoterminowo. Nie poznaliśmy także powodu odejścia Mesoner-Romanosa.
Rzecznik Dacia powiedział jednak dla portalu Autocar, że nie mogą komentować niczego, poza powołaniem Duranda na tymczasową rolę.
Przed dołączeniem do Dacii, Mesonero-Romanos był wiceprezesem ds. projektowania i odpowiadał za projektowanie niedrogich samochodów dla krajów rozwijających się.
Zmienią się także ceny?
Wcześniej był dyrektorem ds. projektowania w firmie SEAT. Tam nadzorował niezwykle udane SUV-y Ateca, Arona i Tarraco, a także nowe hatchbacki Ibiza i Leon. W 2018 roku wygrał nagrodę Eurostars Award in Design za pracę nad przywróceniem linii firmy.
Jego ostatnią prezentacją był koncept Dacia Bigster. Samochód jest sposobem Dacii na wejście do segmentu C. Wytrzymała maszyna wejdzie do produkcji dopiero w 2024. Do tego czasu pod nowym kierownictwem może więc jeszcze sporo się zmienić. Czy podejście bardziej „prestiżowe” zostanie znów zastąpione „tanim”?