Żarty się skończyły - Dacia Duster w LPG to już nawet wybór najbogatszych. Poważnie!

Żarty się skończyły - Dacia Duster w LPG to już nawet wybór najbogatszych. Poważnie!

dacia-duster-lpg-spalanie

Podaj dalej

Wszyscy zgodzicie się, że Dacia Duster z fabryczną instalacją LPG to wybór dosyć budżetowy, prawda? Co ciekawe, nawet najbogatsi decydują się na taki samochód, a związane jest to przede wszystkim z wysokimi cenami paliw i podatkami od aut z silnikiem typu Diesel. 

Dacia Duster dla najbogatszych 

dacia-duster

Tak, to prawda. Kierowcy nawet najbogatszych krajów Unii Europejskiej coraz chętniej sięgają po budżetowe opcje. Dacia Duster z fabryczną instalacją LPG oferowana jest we Francji dopiero od roku. 

LPG jest tam tańsze o połowę od benzyny i o ponad 40% od paliwa typu Diesel. Względem roku 2019 zanotowano tam wzrost sprzedaży samochodów napędzanych autogazem aż o 445%! 

Skąd taki trend? Wydaje się, że coraz więcej kierowców traktuje swój samochód jako środek transportu. Ma on służyć do bezpiecznego i taniego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Do pracy, szkoły, na zakupy. 

Dacia Duster

Coraz mniej kierowców traktuje motoryzację jako pasję. Nie ma się w sumie czemu dziwić – ciągła nagonka na silniki spalinowe, kolejne elektryki… Młodsi tracą zainteresowanie silnikami V8 czy V10, bo po prostu ich nie znają. 

Budżetowo, więc LPG 

Innym bardzo ważnym, o ile nie kluczowym czynnikiem, są pieniądze. Dacia Duster jest nie tylko dużo tańsza w zakupie od swoich odpowiedników innych producentów. Jest także tańsza w utrzymaniu, a dzięki fabrycznej instalacji LPG możemy nią jeździć za pół darmo. 

dacia_duster_2018_interior_1

Wysokie ceny paliw dotykają nie tylko Polaków, ale i inne europejskie nacje. Jak wspomnieliśmy, autogaz we Francji jest tańszy o połowę od benzyny i o 40% od Diesla. 

Poza tym, coraz więcej kierowców chce mieć nowy, pewny samochód z gwarancją. Dlatego Francuzi coraz chętniej sięgają po Dustera, a nie po używane kilkuletnie Audi czy BMW. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News