BMW X3 M Competition to SUV, z którym nie chcesz zadzierać. Sprint do 100 km/h trwa tyle, co w Porsche 911

BMW X3 M Competition to SUV, z którym nie chcesz zadzierać. Sprint do 100 km/h trwa tyle, co w Porsche 911

BMW X3 M Competition

Podaj dalej

BMW X3 M Competition może być mniej wzniosłe od X5 M, ale na pewno nie daje mniej frajdy z jazdy. Ten SUV ma osiągi zarezerwowane do niedawna tylko dla najbardziej sportowych samochodów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie mu mniej, niż najnowszemu Porsche 911!

BMW i SUV to idealne połączenie?

BMW X3 M Competition

Na kanale Matta Faraha pojawił się nowy test X3 M Competition. Popularny YouTuber był pełen uznania dla wydajnego, szybkiego SUV-a. Wystarczy spojrzeć na jego specyfikację, aby zrozumieć, dlaczego X3 M świetnie sprawdza się w rywalizacji nawet ze znacznie mocniejszym Jeepem Grand Cherokee Trackhawk. 

Za moc odpowiedzialny jest 3-litrowy, sześciocylindrowy turbodoładowany silnik. Choć układ ten brzmi znajomo, to nie jest to ten sam silnik, który napędzał BMW M3 i M4 poprzedniej generacji. 

To całkowicie nowa jednostka, która zadebiutowała w X3 M i X4 M, a wkrótce zobaczymy ją w najnowszej generacji M3 i M4. W wersji Competition silnik ten generuje oszałamiające 510 KM i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 598 Nm. Cała moc wysyłana jest za pomocą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów na wszystkie cztery koła. 

BMW X3 M Competition

Sprint szybciej niż w Porsche

Niezależne testy wykazały, że X3 M Competition może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy! Za tak świetne wyniki jest odpowiedzialny system Launch Control. Bez jego użycia, SUV rozpędzi się od 10 do 100 km/h w około 4,7 sekundy, co wciąż jest świetnym wynikiem. 

Jeśli jednak nie potrzebujesz ekstremalnych osiągów oferowanych przez flagowy model X3 M Competition, zawsze możesz sięgnąć po „zwykłe” X3 M. Pod jego maską pracuje 480-konny silnik, a sprint do setki według danych katalogowych zajmie 4,1 sekundy. Za pewne przy użyciu Launch Control.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News