BMW M5 V10 vs AMG E55 vs Audi RS6. Te 20-letnie kombi możesz mieć w cenie Skody Octavii. Ależ dają radę! [WIDEO]

BMW M5 V10 vs AMG E55 vs Audi RS6. Te 20-letnie kombi możesz mieć w cenie Skody Octavii. Ależ dają radę! [WIDEO]

bmw-m5-v10-vs-amg-e55-vs-audi-rs6-what-s-the-fastest-wagon-of-the-2000s-161233_1

Podaj dalej

Niemieckie kombi cały czas są emocjonujące, ale na początku XXI wieku były jeszcze fajniejsze. Nie mówimy, że stare Audi C6 RS6 czy BMW M5 są lepsze, od ich obecnych odpowiedników. To jest prawdą tylko do pewnego stopnia. Ale cały segment super kombi był po prostu… bardziej. Bardziej tłusty. Bardziej głośny. Bardziej WOW. 

BMW, Audi i Mercedes – kto wygra?

bmw-m5-v10-vs-amg-e55-vs-audi-rs6-what-s-the-fastest-wagon-of-the-2000s_4

Pod maską Audi znalazł się silnik prosto z Lamborghini, a BMW oferowało M5 jako kombi z wrzeszczącym V10, który brzmiał jak swap z bolidu F1. Nie zapominajmy też o Mercedesie i jego AMG z doładowanym V8. 

Możemy więc powiedzieć, że rok 2000 był złotą erą dla kombi. Oczywiście, niemieckie samochody z samej epoki nie są łatwe w posiadaniu – koszty utrzymania i ubezpieczenia tego typu aut są kosmiczne. Ale kupić możemy je już w takich pieniądzach, jak nową Skodę Octavię. Tym razem nie będziemy się jednak martwić o koszty. 

Carwow ustawił na linii startu trzech niemieckich weteranów. Audi RS6 wyposażone jest w 5-litrowy silnik V10 z podwójnym turbodoładowaniem, generujący 580 KM i 650 Nm momentu. Kontrola startu sprzed 20 lat nie jest tak dobra, jak myślisz, ale samochód i tak rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy. 

Kosztują tyle co nowa Skoda

bmw-m5-v10-vs-amg-e55-vs-audi-rs6-what-s-the-fastest-wagon-of-the-2000s-161233_1

Pozostałe dwa kombi również nie były idealne. BMW zaczęło umieszczać system xDrive w M5 dopiero od 2017 roku. Ten konkretny model był produkowany od 2007 do 2010 roku i wysyła wszystkie 507 KM na tył. Sprint od 0 do 100 km/h powinien zająć 4,8 sekundy. 

Na końcu mamy Mercedesa E55 AMG, który może pochwalić się doładowanym V8 o pojemności 5,4 litra, który wytwarza zaledwie 476 KM. Podobnie jak BMW, Mercedes nie oferował napędu na wszystkie koła w zwykłych samochodach AMG – ograniczyli się tylko do SUV-ów. 

Liczby to jednak nie wszystko, co pokazuje ten wyścig. Dzięki dużemu silnikowi i potokowi mocy turbo Audi dominuje nad dwoma rywalami. Oczywiście, w tamtych czasach liczyły się jeszcze zaangażowanie kierowców i prowadzenie, więc pod tym względem BMW i Mercedes wydawały się znacznie fajniejsze.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News