Około 3 miliony pojazdów wyposażonych w niebezpieczne poduszki powietrzne firmy Takata zostaną wezwane na akcję serwisową. Agencja bezpieczeństwa autostrad rządu USA wydała oficjalne pismo. Teraz firmy Ford i Mazda będą musiały wezwać około 3 mln samochodów i wymienić wadliwe napełniacze poduszek powietrznych dostarczonych przez firmę Takata. Poduszka powietrzna może być mordercza.
Zabójcza poduszka powietrzna

Agencja bezpieczeństwa autostrad rządu USA NHTSA podała we wtorek, że poduszka powietrzna kierowcy wypełniona jest azotanem amonu. Ten może wykazywać oznaki rozkładu i stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Firmy mają teraz 30 dni na przekazanie agencji harmonogramu powiadamiania właścicieli i rozpoczęcia akcji serwisowej. Poduszka powietrzna musi zostać wymieniona.
Uwzględnione pojazdy to:
- Ford Ranger 2007 – 2011
- Ford Fusion, Lincoln Zephyr I Lincoln MKZ 2006 – 2012
- Mercury Milan 2006 – 2011
- Ford Edge I Lincoln MKX 2007 – 2010
- Mazda B-Series 2007 – 2009

Akcja serwisowa
Poduszka powietrzna pochodzi od firmy Takata. Ta użyła azotanu amonu do wywołania niewielkiej eksplozji w celu nadmuchania poduszek w chwili wypadku. Jednak substancja chemiczna może z czasem ulec zniszczeniu. Na przykład pod wpływem wysokiej temperatury i wilgoci. Może też spalić się zbyt szybko, rozrywając metalową obudowę i „obsypując” odłamkami kierowcę i pasażerów.
KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH
Poduszki powietrzne tej firmy spowodowały co najmniej 27 zgonów na całym świecie, w tym aż 18 w Stanach Zjednoczonych. Około 400 osób zostało rannych.
Mariusz Jasiński, Ford Polska: – Ford bierze odpowiedzialność za swój produkt i gdy tylko okazuje się, że jest usterka, odpowiedzialnie wzywamy kierowców i naprawiamy ją. Nasz klient wie, że cały czas jest pod opieką producenta. Tak jest w tym przypadku i w przypadku każdej akcji serwisowej. Taka reakcja ma miejsce w każdym kraju.
Agencja NHTSA zachęca kierowców do sprawdzania wycofań dla swoich poduszek powietrznych na https://www.nhtsa.gov/recalls. Właściciele powinni wprowadzić 17-cyfrowy numer identyfikacyjny pojazdu, które zwykle znajdziemy na dokumentach rejestracyjnych.