1020-konna Tesla Model S Plaid prawie wyrwała hamownię z "zawiasów"!!! Takiego czegoś jeszcze nie widziałeś [WIDEO]

1020-konna Tesla Model S Plaid prawie wyrwała hamownię z "zawiasów"!!! Takiego czegoś jeszcze nie widziałeś [WIDEO]

tesla-model-s-plaid-hamownia-1

Podaj dalej

Samochody elektryczne słyną z dużej mocy i momentu obrotowego, ale Tesla Model S Plaid wykracza zupełnie poza skalę. Ustawienie tego samochodu na hamowni wymaga nie lada odwagi, ale na szczęście znaleźli się śmiałkowie, którzy zrobili to za nas. Co za moc, co za widok! 

Ta Tesla ma MOC!

Odkąd Tesla ogłosiła w zeszłym roku wprowadzenie na rynek Modelu S Plaid, świat oszalał na jej punkcie. Głównie ze względu na szalone liczby koni mechanicznych i momentu obrotowego. 

tesla-model-s-plaid-hamownia-1

Tesla twierdzi, że jej najnowszy sedan generuje 1020 KM i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 1050 Nm. Pozwala to na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w zaledwie… 1,9 sekundy. Nic dziwnego, że samochód w końcu trafił na hamownię. 

Ale nie tylko liczby przemawiają za najnowszym samochodem Elona Muska. Nie tak dawno Model S Plaid pobił rekord na 1/4 mili, wyprzedzając Bugatti Chirona, McLarena 720S, czy Koenigsegga Regerę. 

Było blisko

Ustawienie jednego z tych samochodów na hamowni… Cóż – my byśmy się nie odważyli! Natychmiastowy moment obrotowy może wyrwać całą maszynę z korzeniami, prawda? Na szczęście ktoś sprawdził to za nas. 

Podczas pierwszego przejazdu na hamowni samochód zaczął lekko podrygiwać, co oznaczało, że należy przerwać test. Wszystko po to, aby zapobiec uszkodzeniu maszyny. Konfiguracja wyraźnie nie radziła sobie z tak dużym momentem obrotowym. To efekt, którego nie da się „uzyskać” w samochodach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi czy benzynowymi. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News