Mazda zaprojektowała nowy system polegający na kompensacji grawitacyjnej siły przeciążenia, która oddziałuje na samochód między innymi przy hamowaniu i skręcaniu. Szef zespołu pracującego nad zawieszeniem pojazdów japońskiej marki – Alexander Fritsche zdradził, że prace nad tą technologią trwały od ponad sześciu lat.
– Dzięki zastosowaniu technologii kompensującej siły przeciążenia działające na pojazd w trakcie hamowania i skręcania udało się poprawić balans oraz przyczepność samochodu – twierdzi Fritsche.
Celem systemu GVC jest wykorzystanie momentu obrotowego w taki sposób, by wytwarzał on przeciążenie na przednią oś samochodu. To z kolei ma zwiększyć przyczepność i poprawić precyzję prowadzenia pojazdu. Kiedy będziemy utrzymywali stały skręt kierownicy, komputer powiększy wartość momentu obrotowego i tym samym dociąży tylną oś, poprawiając stabilność auta. Technologia ta powinna mieć zastosowanie także na drodze o słabej przyczepności. Ma zwiększać bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów i zmniejszać poziom ich zmęczenia jazdą.
GVC zadebiutuje w Mazdach 3 i 6 w 2017 roku.