Idą negatywne zmiany. Będą kary za wykonanie przeglądu technicznego po terminie

Idą negatywne zmiany. Będą kary za wykonanie przeglądu technicznego po terminie

1

Podaj dalej

Rada Ministrów poparła propozycje zmian dotyczących obowiązkowych badań technicznych pojazdów. Dla osób wykonujących przegląd po terminie będą kary. Zmieniają się też wymogi dla pojazdów zabytkowych.

Nowy projekt zaakceptowany przez rząd wprowadza kilka bardzo istotnych zmian w prawie o ruchu drogowym. Powinniśmy je znać dla własnego dobra, ponieważ w niektórych przypadkach będą to zmiany dosyć problematyczne dla kierowców i miłośników klasycznej motoryzacji.

W art. 84. 1. znajdujemy następujący zapis:

Za przeprowadzenie badania technicznego po wyznaczonej dacie – w przypadku przeprowadzania badania technicznego po upływie 45 dni od wyznaczonej daty tego badania; opłaty nie pobiera się za przeprowadzenie badania technicznego pojazdu, dla którego wyznaczony termin badania technicznego upłynął w okresie czasowego wycofania tego pojazdu z ruchu, zgodnie z art. 78a

Jak to rozumieć? A no tak, że jeśli ktoś się spóźni z przeglądem powyżej półtora miesiąca, to będzie musiał zapłacić dodatkową opłatę. Niby spory zapas, ale co jeśli przegląd motocykla wypadnie komuś w grudniu? Albo sprawa odszkodowania i remontu auta będzie ciągnęła się miesiącami? No jak to co? Obywatelu, płać! A ile? To wyjaśnia kolejny zapis:

Opłatę za przeprowadzenie badania technicznego po wyznaczonej dacie pobiera się niezależnie od opłaty za przeprowadzenie badania technicznego w wysokości odpowiadającej 50% wysokości opłaty za przeprowadzenie badania technicznego.

Niby nie ma tragedii, ale przy aktualnych cenach paliwa i ubezpieczeń to kolejne w chory sposób zabierane pieniądze z naszych kieszeni.

Fot: www.sztafeta.pl

Auta zabytkowe

Na koniec mamy jeszcze wieści dotyczące miłośników klasyków. Podniesiona zostanie granica wieku pojazdu, aby zarejestrować go jako zabytkowy. Ktoś u góry uznał, że auto, które przeżyło 25 lat, to jest istny rarytas w kraju starych diesli i postanowił, że jeśli ma zostać zabytkiem to musi mieć co najmniej lat 30. Ma to też spory związek z przepisami panującymi w UE.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News