Do polskich salonów wjechał Hyundai i20 po faceliftingu. Podstawowy model wyceniony został na 47 900 zł. Jakich nowości możemy się spodziewać?
Nowy i20 ma kilka delikatnych zmian w sylwetce nadwozia i bardziej rozbudowany wachlarz systemów z zakresu łączności i bezpieczeństwa. W zależności od wyboru jednej z pięciu dostępnych w ofercie wersji wyposażenia, w modelu dostępne są m.in.: asystent ruszania pod górę (HAC), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDWS), tylne czujniki parkowania, tempomat oraz system kontroli poziomu uwagi kierowcy (DAA).
Efektem stylistycznych zmian w modelu jest m.in. charakterystyczny dla marki Hyundai kaskadowy grill oraz przeprojektowany przedni zderzak. Zmiany przeszedł także tylny zderzak oraz układ reflektorów. Miejsce na tablicę rejestracyjną znalazło się na klapie bagażnika, pojawiają się nowe 15” i 16” felgi. Dla zwiększenia komfortu jazdy w i20 pojawia się 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7DCT) oraz system Stop and Go.
Gama jednostek napędowych nowego i20 składa się dwóch silników benzynowych. Klienci mogą wybierać między wolnossącym silnikiem o pojemności 1.2 l o mocy 75 KM lub 84 KM oraz turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.0 l o mocy 100 KM, dostępnym z manualną lub 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT).
Odmłodzony Hyundai i20 oferowany będzie także w limitowanej wersji LAUNCH. Samochód z podstawowym pakietem wyposażenia oraz silnikiem 1.2 MPI 75 KM został wyceniony na 47 900 PLN. Model w najwyższej wersji z silnikiem 1.0 T-GDi 100 KM z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT) kosztuje 75 000 PLN.