Południowokoreański producent regularnie wzmacnia swój wizerunek w sporcie. Globalnie i lokalnie. Polski oddział Hyundaia kolejny raz wspiera kolarski Tour de Pologne, klasyfikowany do serii UCI. Dziś rusza 3. etap wyścigu.
W ramach porozumienia z Lang Team, Hyundai zapewnił flotę samochodów do logistycznej obsługi 75. edycji tego wydarzenia. W tegorocznej edycji polskiego turu zawodnicy oraz organizatorzy Tour de Pologne otrzymują do dyspozycji 57 samochodów. W stawce: Kona, i30, i40, Tucson, Santa Fe, H1, H350.
Hyundai jest także fundatorem nagrody głównej – zwycięzca tegorocznego wyścigu odbierze kluczyki do nowego SUV-a Tucson.
Tour de Pologne UCI World Tour to jedna z najbardziej prestiżowych, cyklicznie odbywających się imprez sportowych w Europie Środkowej i jeden z najlepiej zorganizowanych wyścigów świata. Pierwszą edycję rozegrano w 1928 roku, a od 2005 roku znajduje się w elitarnym gronie największych wyścigów świata, najpierw cyklu UCI Pro Tour, który później zmienił nazwę na UCI World Tour (obok Tour de France, Giro d’Italia i Vuelta a Espana).
Dzięki uczestnictwu najlepszych drużyn świata, Tour de Pologne wszedł do kolarskiej Ligi Mistrzów, która co roku przyciąga na trasę kilka milionów kibiców. Relacje telewizyjne z przebiegu wyścigu śledzone są w 54 państwach na całym świecie.
Hyundai w sporcie
Od 1999 roku Hyundai jest partnerem Mistrzostw Świata FIFA. Przez 18 lat, do 2017 roku był związany z UEFA, a ostatnio nawiązał partnerstwo z czołowymi piłkarskimi klubami Europy – AS Roma we Włoszech, Hertha BSC w Niemczech, Atletico de Madrid w Hiszpanii oraz Chelsea FC w Anglii.
O zaangażowaniu w motosport specjalnie nie trzeba przypominać – to przede wszystkim silny gracz w czempionacie WRC (aktualny lider w klasyfikacji kierowców i producentów, red.) i coraz lepiej radzący sobie w serii WTCC. W tej pierwszej lideruje Thierry Neuville (po Rajdzie Finlandii na koncie ma 153 pkt., o 21 więcej od Sebastiena Ogier, reprezentującego barwy Ford M-Sport WRT). W generalce zespołów oczek nad rywalami z Wielkiej Brytanii jest odrobinę więcej – różnica wynosi 26 punktów.
.Na początku milenium Hyundai debiutował w WRC z modelem Accent. Auto używane było przez Koreańczyków w Rajdowych Mistrzostwach Świata w latach 2000–2003 przez zespół Hyundai World Rally Team. Debiut zaliczył w 2000 r. w Rajdzie Szwecji, a kierowcami fabrycznymi zostali Kenneth Ericsson i Alister McRae. Swój epizod z Hyundaiem miał także Tomasz Kuchar. Jak skończył się ten romans, większość rajdowych kibiców pamięta doskonale.
Dziś (06.08) rusza 3. etap tegorocznego Tour de Pologne. Start odbędzie się w Kotle Czarownic, czyli na zmodernizowanym Stadionie Śląskim w Chorzowie.