Po raz pierwszy w Europie Honda zaoferuje auto segmentu SUV z napędem hybrydowym. CR-V zadebiutuje już za kilka dni na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.
Nowa Honda będzie dostępna z zespołem napędowym Multi Mode Drive (i-MMD), składającym się z dwóch silników elektrycznych oraz 2-litrowej jednostki benzynowej i-VTEC, pracującej w cyklu Atkinsona. System ten zapewnia optymalną wydajność i bardzo dobre właściwości jezdne w każdych warunkach. Zespół hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów. Jest on wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.
Model ten dostępny będzie także z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym VTEC TURBO. Jednostka ta będzie współpracowała z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnią CVT.
Obie wersje, czyli z silnikiem benzynowym i z układem hybrydowym standardowo wyposażone są w napęd na przednią oś. Dla obu jednak przewidziano także inteligentny system napędu na wszystkie koła Real Time AWD. Prześwit w modelu został zwiększony o 38 mm, przy czym w wersji z jednostką benzynową i napędem AWD wynosi on 208 mm.
Nowy model CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z szerszymi, muskularnymi nadkolami oraz wyrazistymi przetłoczeniami maski i tylnej części nadwozia. Wzrok przyciąga również charakterystyczna linia reflektorów.
Honda ma nieco większe wymiary zewnętrzne niż jej poprzednik, a większy rozstaw osi i szersze podwozie zapewniają większą przestrzeń wnętrza. Najwyższą w klasie funkcjonalność kabiny pasażerskiej uzupełnia bardzo bogate wyposażenie, a szerszy i głębszy bagażnik oferuje więcej miejsca dla przewożonych przedmiotów. Nowa dwupoziomowa podłoga strefy załadunku zapewnia płaską powierzchnię przydatną podczas przewożenia rzeczy o większych gabarytach, a klapa z systemem Power Hands umożliwia bezproblemowy dostęp do bagażnika. Po raz pierwszy CR-V oferowany będzie w opcji siedmiomiejscowej. Wersja z trzecim rzędem siedzeń ma być dostępna w modelu wyposażonym w silnik benzynowy.
Wysokość otwarcia tylnej klapy można zaprogramować tak, aby uniknąć uderzenia w sufit garażu, a trzystopniowy schowek w środkowej konsoli poprawia funkcjonalność wnętrza. Ponadto, nowe oparcia tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 można składać jednym ruchem (system „dive down”), co przyspiesza i ułatwia ładowanie bagażu.
Pierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC Turbo planowane są na jesień tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.
Tagi: Honda, CR-V, premiera 2018, Genewa, hybryda