Nowa generacja Skody Octavia vRS, która na drogi wyjedzie w 2021 roku, dostępna będzie z hybrydowym wariantem, który będzie towarzyszyć silnikom spalinowym.
Mówiąc o hybrydowym układzie przeniesienia napędu w następnej Octavii, Christian Strube – szef działu badań i rozwoju Skody, nie ma wątpliwości, że to świetne i przemyślane rozwiązanie.
Christian Strube, szef rozwoju Skody: Octavia vRS to doskonały samochód, aby dać jej silnik hybrydowy, ponieważ jest to świetne połączenie pomiędzy osczędnością a wydajnością. Jeśli codziennie jedziesz 70 kilometrów do pracy, to silnik elektryczny pozwoli ci zaoszczędzić, ale jeśli najdzie cię ochota na odrobinę szaleństwa i zabawy, to zawsze masz też RS. To naprawdę fajne!
Skoda swoją pierwszą hybrydę plug-in wypuszcza w przyszłym roku. Będzie to model Superb. Strube powiedział, że PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) będzie „mniej więcej” tym samym mechanizmem napędowym jak ten z koncepcyjnego modelu Vision RS, który został pokazany na paryskim salonie samochodowym.
Napęd ten łączy w sobie silnik 1,5-litrowy wspomagany przez turbo o mocy 148 KM i silnik elektryczny o mocy 101 KM, daje to całkowitą moc 242 KM. Takie parametry pozwalają pierwszą setkę uzyskać w 7.1 sekundy. Hybryda Octavi vRS ma używać podobnej konfiguracji, ale naturalnie uzyskałaby większą ogólną moc, aby uczynić ją godną oznaczenia vRS.
Najszybsza obecnie Octavia vRS to benzyna o mocy 242 KM, której sprint 0-100km/h zajmuje 6.6 sek. Następna generacja vRS bez wątpienia przebije te osiągi.