Nowa Honda e jest pierwszym modelem marki, zbudowanym na zaprojektowanej od podstaw nowej platformie.
Platforma Hondy e została opracowana z myślą o zapewnieniu satysfakcjonujących wrażeń z jazdy miejskiej. Bateria trakcyjna jest umieszczona centralnie między osiami pod podłogą, dzięki czemu osiągnięto rozkład masy 50:50 i nisko położony środek ciężkości, a w efekcie optymalny rozkład masy i stabilność podczas jazdy. Elektryczna jednostka napędowa generująca wysoki moment obrotowy przekazuje napęd na tylne koła.
Samochód posiada niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu, które ma gwarantować stabilność w każdych warunkach, płynność jazdy i kontrolę nad pojazdem. Aluminiowe elementy zawieszenia pojazdu zmniejszają jego masę, wpływając na podniesienie sprawności energetycznej i osiągów. Producent podaje również, że kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy Hondy e zapewniają jej bardzo dobrą zwrotność.
Honda e ma akumulator litowo-jonowy o pojemności 35,5 kWh, który można ładować za pomocą złącza Typu 2 (DC) lub szybkiej ładowarki prądu zmiennego (AC) CCS2. Jej zasięg maksymalny to ponad 200 km. Samochód można naładować do 80% w 30 minut korzystając z szybkoładowarki.
Wprowadzenie nowego miejskiego samochodu elektrycznego jest ważnym krokiem w realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego że do roku 2025 całość gamy sprzedawanych w Europie pojazdów będzie wyposażona w napędy zelektryfikowane. Pierwszy akumulatorowy samochód elektryczny Hondy, przeznaczony na rynek europejski, pokazany jako prototyp podczas Geneva Motor Show 2019, zadebiutuje w tym roku jako model seryjny.