Honda e otrzyma system kamer zastępujący lusterka boczne

Honda e otrzyma system kamer zastępujący lusterka boczne

Honda e Side Camera Mirror System

Podaj dalej

Honda potwierdziła, że system kamer zastępujący lusterka boczne, znany z prototypowej wersji nowego miejskiego pojazdu elektrycznego Honda e, będzie elementem wyposażenia standardowego w modelu seryjnym. Rozwiązanie to, zastosowane po raz pierwszy w segmencie samochodów kompaktowych, wnosi nową jakość w zakresie stylizacji, bezpieczeństwa, aerodynamiki i podkreśla wyjątkowość modelu Hondy.

System zastępuje konwencjonalne lusterka boczne niewielkimi kamerami, przekazującymi obraz na żywo do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Ekrany umiejscowione zostały na przeciwległych końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą ergonomię i naturalną kontrolę stref za autem.

System nowoczesnych kamer wpływa na futurystyczną, czystą i prostą sylwetkę samochodu. Jest uzupełnieniem wtopionych całkowicie w powierzchnię szyb słupków A i chowanych w drzwiach klamek, które znajdą się również w modelu seryjnym Honda e. W przeciwieństwie do konwencjonalnych lusterek bocznych, kamery nie wystają poza obrys szerokości samochodu, który w najdalszych punktach stanowią nadkola.

W rezultacie lepsza jest nie tylko widoczność, ale także aerodynamika, ponieważ zastosowanie kompaktowych kamer pozwoliło zmniejszyć opory powietrza o około 90% w porównaniu do konwencjonalnych lusterek bocznych. Poprawia to wskaźniki aerodynamiczne całego pojazdu o około 3,8%, co przekłada się na niższe zapotrzebowanie na energię i dłuższy zasięg na jednym ładowaniu. Ponadto, kamery wpływają na zmniejszenie szumu wiatru, który jest zwykle generowany przez lusterka boczne przy wyższych prędkościach.

Obudowy kamer ukształtowano tak, aby na soczewki pokryte powłoką hydrofobową nie spływała woda i aby zapobiec gromadzeniu się wilgoci.

System zastępujący lusterka boczne, dzięki szerokim możliwościom uzyskania optymalnych ustawień pola widzenia, poprawia też kwestię bezpieczeństwa. Kierowca może w ustawieniach pojazdu wybierać pomiędzy „widokiem standardowym” i „szerokokątnym”, rozszerzając pole widzenia dalej niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych i zmniejszając martwe pola o około 10% w widoku normalnym i około 50% w widoku szerokokątnym. Kolejnym plusem są zwiększone kąty widzenia kamer i wskazówki dotyczące cofania widoczne na ekranach, gdy wybrany jest bieg wsteczny.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News